اخبار جهان در حوزه قارچ

کشیش کلیسای قارچ جادویی از فرقه اش دفاع می کند

رهبر یک کلیسای قارچ جادویی در سانفرانسیسکو این هفته برای دفاع از دین خود به برنامه ای زنده در شبکه فاکس نیوز رفت؛ وی ادعا می کند قارچ های توهم زا یا مجیک ماشروم ها، مقدساتی هستند که از طرف خدا به ما داده شده است! جالب تر اینکه مجری فاکس نیوز هم به طرز شگفت انگیزی متقاعد شده بود.

جسی واترز مجری شبکه فاکس نیوز، در طول یک گفتگوی تلویزیونی با دیو هاجز، که موسس کلیسای Zide Door در اوکلند و سانفرانسیسکو است، در مورد مذاهب قارچ جادویی کنجکاو و علاقه مند شده بود. وی از هاجز پرسید که چگونه دین او حتی قانونی است و آیا کشیش واقعاً در حین استفاده از مواد مخدر غیرقانونی تجربیات مذهبی داشته است؟

هاجز جواب داد: هنگام استفاده از قارچ سیلوسایبین، “دید معنوی” پیدا خواهید کرد و دنیا را جور دیگری می بینید و نهایت در یک نقطه وجود خدا را حس می کنید!
من از بدنم بیرون کشیده شدم و از بهشت ​​و جهنم گذشتم. من وجود نداشتم، یعنی هیچ چیز وجود نداشت، جز همین آگاهی که در درون من وجود داشت، و این آگاهی است که من آن را خدا می نامم!

دیو هاتجز کشیش کلیسای قارچ جادویی

 

در سال 2019، شهر اوکلند استفاده از  گیاهان انتوژنیک را که شامل قارچ سیلوسایبین و دیگر قارچ های جادویی می شود را جرم زدایی کرد. دیو هاجز کشیش (که قبلا مالک یک کلوپ حشیش در سن خوزه بود) بعد از این واقعه، کلیسای جنجالی آمبروزیا را در اوکلند (واقع در ایالت کالیفورنیا)  در تاریخ 20 ژانویه 2019 افتتاح کرد.

کلیسای آمبروزیا، یک کلیسای انتوژنیک غیر مذهبی است که به عنوان یک داروخانه داروهای گیاهی نیز شناخته شده و به نام Zide Door شناخته می شود. در این کلیسا خبری از شراب متبرک یا مراسم غسل تعمید نیست، بلکه این کلیسا محصولات روانگردان طبیعی نظیر قارچ جادویی و حشیش و برخی انواع کاکتوس را به اشکال مختلف به مشتریان و اعضای خود ارئه می دهد.

در ایالات متحده بر طبق بند آزادی مذهب در قانون اساسی، مردم حق دارند که دین مورد نظر خود را انتخاب و دولت قدرت تعیین مشروع بودن یا نبودن آن دین را ندارد. بر همین اساس به اصطلاح کلیساهایی مانند آمبروزیا (یا Zide Door) اجازه فعالیت قانونی را دارند؛ هرچند که شاید در باطن فقط یک توزیع کننده موادمخدر باشند!

کلیسای آمبروزیا بیش از 90000 عضو ثبت نام شده دارد، که هر کدام 5 دلار در ماه برای حق عضویت خود پرداخت می کنند. در حال حاضر ظرفیت ثبت نام در این کلیسا تکمیل شده و هنوز برنامه ای برای ثبت نام اعضای جدید اعلام نشده است.
هاجز با داشتن این تعداد عضو در کلیسای Zide Door به یکی از چهره‌های برجسته در جنبش مذهبی روانگردان آمریکایی تبدیل شده است. این کلیسا مانند یک داروخانه قارچ جادویی عمل می کند و به اعضای خود مکانی می دهد تا بتوانند قارچ سیلوسایبین، و دیگر روانگردان های طبیعی را  بدون محدودیت قانونی خریداری کنند.

کلیسای آمبروزیا در اوکلند به اعضای خود ماریجوانا و مجیک ماشروم می فروشد
کلیسای آمبروزیا در اوکلند به اعضای خود ماریجوانا و مجیک ماشروم می فروشد

 

در مراسم برگزار شده در این کلیسا، اعضا ابتدا انواع مجیک ماشروم یا ماریجوانا را به میزان کنترل شده مصرف می کنند و سپس کشیش دیو هاتجز به موعظه و خواندن خطبه برای آنان می پردازد. وی روش خود در برگزاری مراسم مذهبی را، به‌ عنوان مسیری برای رشد معنوی، میداند و معتقد است که می‌تواند آسیب‌های روانی را التیام بخشد و مردم را به خدا نزدیک‌ تر کند.

در حال حاضر مراسم هفتگی او با تمام ظرفیت سالن برگزار میشود و او از این موضوع ناراحت است که جای کافی برای حضور اعضای بیشتر ندارد. به گفته وی هر یکشنبه عده زیادی از اعضا پشت درب میمانند و جا برای آنها نیست. ما حتی برای یک درصد از اعضای خود هم جای کافی نداریم و باید به فکر توسعه فضای خود باشیم.

دیو هاتجز کشیش کلیسای آمبروزیا واقع در اوکلند کالیفرنیا در حال برگزرای مراسم مذهبی
دیو هاتجز کشیش کلیسای آمبروزیا واقع در اوکلند کالیفرنیا در حال برگزرای مراسم مذهبی

 

قارچ های جادویی هنوز در ایالت کالیفرنیا غیرقانونی هستند، اگرچه دولت های محلی در سانفرانسیسکو و اوکلند حمایت خود را از استفاده مذهبی از داروهای روانگردان ابراز کرده اند و بطور کلی همه داروها و حتی مواد مخدر طبیعی را جرم زدایی کرده اند. اما اداره پلیس اوکلند در سال 2020 به ساختمان کلیسا در اوکلند حمله کرد و مقادیر زیادی مجیک ماشروم و ماریجوانا به ارزش 20 هزار دلار به همراه 5000 دلار پول نقد که از محل پرداخت حق عضویت اعضا بود، را ضبط کرد. پلیس در رابطه با این یورش خود، ادعا کرد که کلیسای قارچ جادویی به عنوان یک داروخانه غیرقانونی فعالیت می کند.

این حمله باعث کاهش سرعت رشد مذهب (فرقه مذهبی) دیو هاجز نشد. او مدت کوتاهی پس از آن کلیسا را بازگشایی کرد و کلیسای آمبروزیا، اکنون از شهر اوکلند به دلیل نقض حقوق متمم اول قانون اساسی برای اعمال آزادانه مذهب خود شکایت کرده است.
هاجز اخیرا در تلاش است تا مصرف دوزهای بسیار بالای سیلوسایبین و استفاده همزمان از قارچ و حشیش را ترویج کند! بخشی از وب سایت کلیسا به چنین سفرهایی با دوز بالا اختصاص داده شده است و آن را دوز خدا نامیده است!!! برای این سفرها یک اتاق تاریک با یک تخت و همچنین استفاده از پوشک بزرگسال توصیه شده است!

او می گوید اگر تعداد زیادی از این قارچ‌ها را بخورید، می‌توانید تجربیات بسیار شدیدی داشته باشید که فقط می‌توان آنها را به عنوان رؤیاهای معنوی توصیف کرد و ادعا می کند که یکی از این سفرها با دوز بالا، باعث شد که او کلیسا را ​​تشکیل دهد!

در مراسم مذهبی کلیسای آمبروزیا ، اعضای ماریجوانا و مجیک ماشروم مصرف می کنند
در مراسم مذهبی کلیسای آمبروزیا ، اعضای ماریجوانا و مجیک ماشروم مصرف می کنند

 

در طول برنامه فاکس نیوز، واترز (مجری برنامه) به طرز شگفت آوری متقاعد شده بود که خدا یک آگاهی است، یعنی نور خالص که همه چیز را به هم متصل می کند!!! در اخر برنامه نیز واترز به شوخی گفت که ممکن است مجبور شود به کلیسای قارچ جادویی بپیوندد و گفت من این دین جدید را دوست دارم!!!

 

گردآوری و ترجمه توسط تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منابع: sfgate.com و sfstandard.com و sfist.com و sfchronicle.com

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =