اخبار جهان در حوزه قارچ

50 درصد از درآمد صادرات محصولات کشاورزی مربوط به قارچ بوده!

صادرات ایرلند تحت سلطه قارچ ها

در سال 2023، 50 درصد از درآمد صادرات محصولات کشاورزی ایرلند مربوط به قارچ های خوراکی بوده است. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه Bord Bia که در تاریخ 10 ژانویه 2024 منتشر شده است، ارزش کل صادرات محصولات باغبانی و غلات ایرلند در سالی که گذشت، 295 میلیون یورو بود که قارچ ها تقریبا نیمی از آن را به خود اختصاص داده بودند.

علیرغم اینکه شاهد کاهش درآمد کلی صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سال 2022 بودیم (4 درصد)، بخش قارچ سال موفقی را پشت سر گذاشت و در میزان درآمد رشد داشت. درآمد حاصل از صادرات قارچ در سال 2023 علیرقم کاهش حجم فروش، افزایش داشت که نشان دهنده افزایش قیمت قارچ در بازارهای هدف می باشد.

همچنین بر طبق آمارهای اعلام شده Bord Bia، تولید قارچ بر خلاف سایر محصولات کشاورزی، به دلیل فرآیند کشت در محیط کنترل شده، تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و گرمای بی سابقه تابستان 2023 قرار نگرفته است. جالب است بدانید که میزان تولید غلات در سال گذشته حدودا 20 درصد کاهش پیدا کرد، در حالیکه تولید قارچ تقریبا کاهش پیدا نکرد!

نمودار درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی ایرلند در سال 2023
نمودار درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی ایرلند در سال 2023

 

مهم‌ترین چالشی که صنعت قارچ ایرلند در سال 2023 با آن مواجه شد، کاهش رشد اقتصاد بریتانیا به عنوان بازار اصلی صادرات قارچ ایرلند است.
با این وجود، این بخش انعطاف پذیری خود را نشان داد و حجم صادرات قارچ فقط 6 درصد کاهش یافت، درآمد این بخش رشد را تجربه کرد که به واسطه افزایش قیمت ها بود. این افزایش قیمت ها به تولیدکنندگان کمک می کند تا حاشیه سود خود را حفظ کنند.

 

اما چالش دیگری که صنعت قارچ ایرلند در سال گذشته با آن مواجه بود، دسترسی به نیروی کار می باشد که قوانین مهاجرت و اعطای ویزای کاری از جمله دلایل آن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله صنعت قارچ بریتانیا در خطر نابودی را مطالعه بفرمایید.

بر طبق پیش بینی های موسسه Bord Bia، چشم انداز مثبتی در انتظار صنعت قارچ ایرلند در سال 2024 می باشد؛ مشروط به اینکه کیفیت محصول و خدمات خود را حفظ کنند و بتوانند هزینه ها را به درستی مدیریت کنند. همچنین باید بتوانند قیمت را حفظ کنند و از پایین آمدن آن جلوگیری کنند.
همچنین عرضه قارچ های کاربردی و غنی شده با ویتامین نیز می تواند راهکاری برای جذب مشتریان بیشتر و رشد درآمد باشد.

 

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: agriland.ie و freshplaza.com

 

جدیدترین اخبار جهان در زمینه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا