رسانه قارچمزرعه

مزرعه قارچ Gribnaya Raduga

بر اساس آمار و پیش بینی ها، مصرف قارچ در روسیه سال به سال در حال رشد است و احتمال کاهش آن وجود ندارد، مزرعه قارچ Gribnaya Raduga یک مجموعه منحصر به‌ فرد در زمینه پرورش قارچ در استان کورسک روسیه است که تلاش می کند تا مصرف قارچ در این کشور افزایش یابد.

ایوان پوپوف، مهندس ارشد شرکت Gribnaya Raduga می گوید: در ابتدا، شرکت ما در اوکراین قرار داشت، اما به دلیل اقدامات نظامی سال 2014 نتوانستیم کسب و کار خود را نجات دهیم و این باعث شد که به فکر شروع تولید قارچ در روسیه بیافتیم. در آن زمان، صنعت قارچ روسیه در مراحل ابتدایی خود بود.

مدیریت ما چشم انداز بازار قارچ روسیه را ارزیابی کرد و دریافت بازار بالقوه ای در آن وجود دارد. تحریم غذایی اعمال شده در سال 2014 این کشور بر علیه اوکراین تنها به اشتیاق ما برای توسعه تولید قارچ در روسیه دامن زد.
در سال 2015 اولین پروژه تولید قارچ در استان کورسک با ظرقیت 3000 تن آغاز و در سال 2017 به بهره برداری رسید. یک سال بعد دومین پروژه به بهره برداری رسید که امکان تولید 9000 تن قارچ در سال را فراهم آورد. سومین پروژه نیز در 2019 راه اندازی شد. در سال 2020، این شرکت به فکر افتتاح پروژه چهارم خود نیز افتاد.

امروزه شرکت Gribnaya Raduga در بین تولیدکنندگان قارچ روسی رتبه اول تولید را دارد و از نظر کیفیت و کمیت محصول پیشتاز بوده و 20 درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد. در حال حاضر سالانه حدود 18000 تن قارچ در این شرکت تولید می شود.
در حال حاضر نه تنها شهروندان استان کورسک از محصولات Gribnaya Raduga استقبال می کنند بلکه ساکنان مسکو، سن پترزبورگ و ایرکوتسک به قارچ های این شرکت در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ دسترسی دارند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا