کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغالزایی با قارچ در فریدونکنار + ویدیو

حدود یک سال است که کار پرورش قارچ انجام می‌‎دهم

حسن علیزاده یک جوان اهل روستای سوته شهرستان فریدونکنار، از توابع استان مازندران است که با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، توانسته در یک سوله پروش قارچ دکمه ای را انجام دهد و برای خود و چند نفر اشتغالزایی کند.

در ادامه نظر شما را به گزارش ویدیویی از این جوان و سالن پرورش قارچ وی، جلب می نماییم.

 

 

بخشی از صحبت های این جوان کارآفرین:

از آنجایی که در یک محیط روستایی زندگی می‌کنم، از همان کودکی با پرورش برنج و سایر محصولات کشاورزی آشنا شده‌ام. از این رو به پرورش قارچ علاقه‌مند شدم و شروع به تحقیق در این زمینه نمودم.

الان حدودا یکسال است که کار پرورش قارچ را انجام می‌دهم و به لطف خدا توانسته‌ام در این مدت هم درآمدزایی داشته باشم و مهم‌تر از آن، بتوانم برای تعدادی از همشهری‌هایم اشتغال‌زایی کنم.

بنده از طرف آستان قدس رضوی به کمیته امداد معرفی شدم و وام 4 درصد دریافت کردم. در صورت عدم دریافت این وام، کار برای تاسیس این سالن بسیار سخت میشد و قطعا یک الی دو سال دیرتر کار را شروع می‌کردم. از مسئولین مربوطه خواهشمندم چنین وام‌هایی را بیشتر برای واحدهای تولیدی اختصاص دهند و همچنین تعداد این وام‌ها افزایش یابد.

اولویت من در این کار همواره ایجاد اشتغال بوده تا درآمدزایی. امیدوارم با عنایت خداوند و همچنین کمک مسئولین بتوانم تعداد سالن ها را افزایش دهم تا فضا برای اشتغالزایی هرچه بیشتر فراهم شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا