اخبار صنعت قارچکارآفرینی در حوزه قارچ

تجلیل از کارآفرین پرورش قارچ

تحسین 7 کارآفرین برتر فنی و حرفه‌ای آبادانی

کارآفرین پرورش قارچ در کنار 6 کارآفرینان برتر فنی وحرفه‌ای آبادانی که شامل ۴ خانم و ۳ آقا در رشته‌های پرورش قارچ، گاز کشی خانگی، آموزش تعمیرات کولر، ساخت صنایع چرمی، جوشکاری، کارگاه فن بیان و عکاسی بودند، توسط مرکز فنی وحرفه‌ای آبادان تجلیل شد. این افراد در مجموع برای حدود ۲۸ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

به گزارش هاگ، شاخص‌های انتخاب این کارآفرینان آموزش و اشتغال، خلاقیت و نوآوری و مهارت‌آموزی به افراد جویای کار بوده است. در حاشیه کارگاه چگونه کارآفرین شویم که با هدف آموزش راهکار‌های کسب درآمد از حرفه و مهارت، برگزار شده بود، این 7 کارآموز معرفی و تحسین شدند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان در حاشیه این تجلیل و کارگاه،  با اشاره به برگزاری کارگاه کارآفرینی برای ۷۰ کار آموز گفت: «در حال حاضر حلقه مفقوده میان بازار و آموزش، کارآفرینی است.» مهدی عبدالله نژاد با اشاره به راهکار‌های تشویق هنرجویان و کار آموزان به کارآفرینی افزود: «هنرجویان می‌توانند پس از دریافت مدارک برای دریافت وام به سامانه مشاغل خانگی مراجعه ودرخواست خود را ثبت کنند.»

وی تاکید کرد: «وام مشاغل خانگی با سود ۴ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و وام‌های ماده ۱۸ بدون سقف باسود ۹ درصد بسته با توجه به نوع فعالیت به هنرجویان اعطا می‌شود.» رئیس فنی وحرفه‌ای آبادان یادآور شد: «حدود ۶۰ درصد هنرجویان هر سال پس از دریافت مدرک وارد بازار کار می‌شوند، ۱۰ کارگاه صنعتی در حال حاضر برای آقایان و ۵ کارگاه دوخت ودوز، پیرایش و آرایش و کارگاه بهداشتی هم برای زنان خدمات آموزشی ارائه می‌کنند.»

۱۸۰ رشته مختلف شامل پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، هنرهای دستی و مهارتهای فنی در دو مرکز اصلی فنی و حرفه‌ای برای خانم‌ها و آقایان آموزش داده می‌شود.

منبع: ایرنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا