اخبار جهان در حوزه قارچ

بزرگترین مزرعه قارچ جادویی در جهان

گزارشی از بزرگترین تولیدکننده مجیک ماشروم در دنیا

بزرگترین مزرعه قارچ جادویی جهان واقع در میان کوه‌ها

آیا میدانید بزرگترین مزرعه قارچ جادویی در جهان، کجا واقع شده است؟
بزرگترین تولید کننده مجیک ماشروم در دنیا، جای در میان کوه‌های ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد. این مزرعه قارچ جادویی در شهر پرینستون، در غرب کشور کانادا واقع شده است.

شهری خلوت و کوهستانی، که طبق اشعار بومی چنین توصیف میشود: جایی که رودخانه‌ها و دوستان به هم می‌رسند.

اما این شهر خواب‌آلود، بزرگ‌ترین تولید کننده جنب‌و‌جوش، هیاهو و انرژی کاذب در جهان است. مانند راکتور اتمی که ساکت و آرام است، اما درون آن انرژی وجود دارد که میتواند دنیا را زیر و رو کند!

 

بزرگترین مزرعه قارچ جادویی کجاست؟

در این شهر کوهستانی که تنها 2800 نفر جمعیت دارد، مزرعه Optimi Health، زیر نظر گروه داروسازی بیگ فارما (big pharma) به عنوان بزرگترین مزرعه پرورش قارچ جادویی در جهان فعالیت میکند.
مزرعه‌ای که کارکنان آن، سابقأ بصورت زیر‌زمینی در تولید روانگردان فعالیت میکرند! ولی امروزه با تغییر قوانین بصورت کاملا قانونی به فعالیت خود ادامه میدهند.

البته در حال حاضر تمامی محصولات این مزرعه، جهت مصارف دارویی تولید میشود. یعنی در واقع بزرگترین تولیدکننده قارچ دارویی در سطح جهان است.

شعار آنها این است: “بهبود جهان با بالا بردن قهرمانانه همه افراد”

optimi health بزرگترین مزرعه قارچ جادویی در جهان
محوطه مزرعه optimi health به عنوان بزرگترین تولیدکننده مجیک ماشروم در دنیا

درباره مزرعه Optimi Health

در اطراف این شهرکوچک کوهستانی، پشت یک حصار امنیتی بلند، 3 سوله بزرگ آبی ‌رنگ قرار دارد. وارد فارم Optimi Health که میشوید، قفسه‌های کشت قارچ و مخزن‌های بزرگ آبی‌رنگ نگهداری قارچ، خودنمایی میکنند.

در این مزرعه انواع مجیک ماشروم، شامل گونه‌های Chode Wave، Golden Teacher Infinity، Albino Penis Envy و دیگر گونه‌ها کشت میشود.

در این مزرعه مجیک ماشروم که دارای 10 سالن کشت با مساحت مجموعأ 2000 فوت مربع است، ماهانه بیش از 2 تن قارچ جادویی خشک تولید میشود!
با این مقدار ماشروم میتوان بیش از 50000 نفر را به دنیای رنگی توهمات فرستاد!

این مزرعه در ابتدا با سرمایه‌گذاری 14 میلیون دلار که شامل 2 سوله بود، راه‌اندازی گردید. سال گذشته نیز سوله سوم که چند برابر سوله‌های اولیه است، با سرمایه 22 میلیون دلاری راه‌اندازی شد. در مجموع 36 میلیون دلار برای ساخت ابزرگترین مزرعه قارچ جادویی در جهان، هزینه شده است.

این مزرعه شامل سالن‌های کشت، آزمایشگاه‌های پیشرفته برای تولید بذر و تحقیقات، بانک ژنتیک، اتاق های بسته‌بندی خلاء خزانه نگهداری از قارچ‌ها و … است.

آنها سالن‌هایی دارند که میتوان سطوح رطوبت و گرما را به دلخواه تغییر داد، تا آب و هوای نقاط مختلف جهان را شبیه‌سازی کرد.
این تجهیزات آنها را قادر میسازد تا طیقف متنوعی از قارچ‌های جادویی را پرورش دهند.
آنها به مدد بانک جامع ژنتیک خود، قابلیت کشت 100 گونه مختلف مجیک ماشروم را دارند.

 

والتر وایت در دنیای قارچ‌ها

اسکات مارشال رئیس قارچ‌شناسی مزرعه، یکی از تولیدکنندگان زیرزمینی سابق روانگردان‌ها است. او اکنون با تعدیل قوانین، به یک پرورش دهنده مجاز psilocybe در آمریکای شمالی تبدیل شده است.

اسکات برای فعالیت در این شغل، به شهر پرینستون نقل‌مکان کرده است. وی آنقدر به کار خود در آزمایشگاه روانگردان‌ها علاقه دارد که بیش از یک سال است که شهر را ترک نکرده است. او با دقت و وسواس فراوان به انجام وظایف خود میپردازد. از این‌رو در بین همکارانش به آقای قارچ معروف شده است.

وی درباره گذشته‌اش میگوید: زمانی مانند والتر وایت زندگی میکردم. آن روزها بصورت مخفیانه به تولید روانگردان‌ها می‌پرداختم. همیشه استرس انجام کار غیرقانونی را داشتم. اما حالا دیگر با کمال آرامش کار میکنم.

وی درباره کارش در این مزرعه میگوید: وقتی در اینجا استخدام شدم، به من گفتند باید این خزانه را پر کنیم.
آن زمان فکر نمیکردم که شدنی باشد. ولی تمام سعی خودم را کردم و این کار را انجام دادم. در حال حاضر این رویا به حقیقت پیوسته است.

ما در اینجا کار بزرگی انجام میدهیم. ما تاثیر زیادی بر درمان بسیاری از افراد در سراسر جهان میگذاریم.
اگر مردم کمتر افسرده باشند، احتمالاً جهان جای بهتری خواهد بود.

اسکات مارشال (مدیر قارچ شناسی) به همراه 2 تن از بنیانگذاران بزرگترین مزرعه مجیک ماشروم، دین استیونس و دکتر چیس
اسکات مارشال (مدیر قارچ شناسی) به همراه 2 تن از بنیانگذاران بزرگترین مزرعه مجیک ماشروم، دین استیونس و دکتر چیس

قارچ جادویی چگونه تولید میشود؟

سفری یک قارچ جادویی از یک ظرف پتری شروع می‌شود. مارشال هاگ‌هایی با امکان جفت‌گیری سازگار را به یکدیگر معرفی می‌کند. این هاگ‌ها با هم ترکیب می‌شوند و شبکه‌ میسلیوم را ایجاد می‌کنند.

مارشال در مورد روند این کار میگوید: اسپور (هاگ) از نظر میکروسکوپی گرم است. قبل از اینکه هاگ‌ها را در یک تلقیح مایع مخلوط کنیم، بر روی آن چند تغییر کوچک انجام میدهیم. با این کار، میسلیوم در سریع‌ترین زمان ممکن رشد میکند.

سپس عصاره حاوی اسپور را به یک کیسه بزرگ از دانه چاودار (جو سیاه) تزریق میکنیم. اسپورها بر روی دانه، ریشه‌دوانی میکنند و تشکیل بذر قارچ (اسپان) میدهند.
این کار را چندین مرتبه تکرار میکنیم تا تمامی دانه‌ها تبدیل به اسپان شوند.

در این کار باید بسیار دقت شود. زیرا ورود کوچکترین آلودگی می‌تواند دری را به روی میکروارگانیسم‌های ناخواسته باز کند. این امر میتواند علاوه بر آلودگی مزرعه، کل محصول کشت‌شده را از بین ببرد و ضرر میلیون‌ دلاری وارد کند.

 

تاثیرگذاری در دنیا با قارچ جادویی

عملکرد شرکت Optimi Health می‌توانست بسیار ساده‌تر باشد. بسیاری از شرکت‌های تولید مجیک ماشروم فقط ماده سیلوسایبین خالص را از طریق فرآیندهای شیمیایی در آزمایشگاه تولید می‌کنند. برخی دیگر نیز تنها میسلیوم را روی دانه غلات پرورش می دهند و آن را بصورت بذر (اسپان) می‌فروشند.

آما شرکت فقط به دنبال کسب درآمد نیست. بلکه میخواهد به سلامت مردم نیز کمک کند.
مارشال و همکارانش معتقد هستند که تولید سیلوسایبین با رشد ارگانیک قارچ‌های واقعی، برای درمان سودمندتر است.

آنها به دنبال کشت با بازده حداکثری هستند. همچنین با انجام آزمایشات مختلف به دنبال تقویت تاثیر قارچها هستند تا مصرف کنندگان با مصرف دوز کمتر، به نتیجه مورد نظر دست یابند.

بزرگترین تولیدکننده مجیک ماشروم در جهان

کسب درآمد قانونی از قارچ جادویی

البته Optimi Health فقط نمی‌خواهد به سلامتی روانی مردم دنیا کمک کند. آنها همچنین قصد دارند در این فرآیند پول زیادی بدست آورند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درآمد صنعت روانگردان‌های قانونی تا سال 2027 به بیش از 10 میلیارد دلار  خواهد رسید.

Dane Stevens یکی از بنیان‌گذاران شرکت و مدیر ارشد بازاریابی میگوید: ما 5 سال زمان و بیش از 40 میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما در سال‌های گذشته ماهیانه حدود 700000 دلار زیان میدادیم.
ما همچنین اواخر ماه می (اردیبهشت)، مجوز قانونی برای ارائه داروهای روانگردان به روانپزشکان در سراسر جهان را در حوزه‌های قضایی که قانونی هستند، از سازمان بهداشت جهانی دریافت کردیم.

تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها مجوز عرضه قانونی داروهای روانگردان در مقیاس بین‌المللی را دارند. اکنون ما یکی از آن شرکت‌ها هستیم. حالا نوبت برداشت محصول و کسب درآمد است.

 

قرارداد تامین ماشروم استرالیا

استرالیا اولین کشور قانونی مجیک ماشروم در جهان است. سال گذشته (2023) در این کشور، با تصویب لایحه‌ای استفاده از روانگردان‌ها (MDMA) برای درمان برخی از بیماری‌های روانی، قانونی شد.

پس از اجرایی شدن طرح تجویز مجاز روانگردان‌ها در استرالیا، صادرات روانگردان‌ها به این کشور آزاد شد.
شرکت کانادایی Optimi Health Corp اکنون با امضای اولین قرارداد بین‌المللی خود، تأمین بخش عمده‌ای از قارچ‌های روانگردان‌ را در این کشور بر عهده گرفته است.

قراردادی که رقم آن فاش نشده، ولی حتما سود زیادی برای این شرکت به همراه دارد.

قارچ جادویی آلبینو پنیس ایوی (ماشروم ایپ)
قارچ جادویی آلبینو پنیس ایوی (ماشروم ایپ)

 

مولف

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: vice.com و mugglehead.com

 

جدیدترین اخبار جهان درباره قارچ‌ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =