اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ در کلاس درس مدرسه

دو معلم استرالیایی در اقدامی نوآورانه چگونگی کشت و پرورش قارچ را در کلاس درس علوم، به بچه ها می آموزند. این دو معلم خلاق به نام های آماندا براون و هامیش بلک، که در مدرسه ایالتی “سان شاین بیچ” تدریس میکنند، آموزش پرورش قارچ، خواص و فواید قارچ، نقش قارچ ها در محیط زیست و کاربرده ای میسلیوم را به عنوان بخشی از برنامه درسی علوم سال ششم، تدریس میکنند.

جرقه این ایده جالب از یکی از بخش های اولیه درس علوم سال ششم که درباره کپک نان بود، زده شد و حالا تبدیل به یک بخش جذاب از کلاس های علوم شده است. آموزش پرورش قارچ، دانش آموزان را به یادگیری علوم تشویق کرده و ذهن آنها را برای آموختن مهارت ها بازتر خواهد کرد.

تماشای رشد قارچ ها و درک چگونگی این فرآیند به صورت عملی برای کودکان و همچنین معلمان، بسیار هیجان انگیز است. همچنین آنها درباره اینکه یکی از مواد غذایی مصرفیشان چگونه تهیه میشود می آموزند.

چگونگی کشت و پرورش قارچ

آماندا در اینباره میگوید: ما سال های پیش نان کپک زده را به بچه ها نشان میدادیم. خوب آنها قبلا کپک نان را در خانه دیده اند و باز هم خواهند دید و این هیچ جذابیتی برای آنها نداشت. همچنین هیچ مطلب مفیدی برای آینده شغلی و اینکه مواد غذایی از کجا می آیند، برای آنها نداشت. اما حالا آنها همه چیز را خودشان میبینند و درک میکنند و از یادگیری لذت میبرند.

آنها اکنون بهتر محیط زیست را درک میکنند و اینکه قارچ ها گیاه نیستند و یک گونه جاندار هستند، را با چشم خود می بینند. یاد میگیرند که قارچ ها چگونه از منابع دیگر برای زنده بودن استفاده می کنند.

ما این بخش آموزشی کشت قارچ را، از سال گذشته با همکاری اسکات اندروز، که یک متخصص پرورش دهنده قارچ (مشغول بکار در شرکت Slow Food) می باشد، آغاز کردیم و شاهد بازخورد بسیار خوب کودکان و حتی والدین آنها بودیم.

ما همچنین آنها را به اردوهای بازدید از کارخانه تولید و پرورش قارچ نیز می بریم تا از نزدیک چگونگی فرآیند کشت قارچ را در مقیاس بزرگتر و صنعتی مشاهده نمایند.

بازدید کودکان از کارخانه پرورش قارچ
بازدید کودکان از کارخانه پرورش قارچ در اردوهای آموزشی

 

بچه ها وقتی با کاربردهای قارچ در طبیعت و نقش میسلیوم در محیط زیست و همچنین بسیاری از صنایع، آشنا میشوند، بسیار شگفت زده میشوند. آنها توجه میشوند که میسلیوم (ریشه قارچ) به عنوان شبکه ارتباطی بین گیاهان و درختان عمل میکند.

ما سعی داریم تا با آموزش کشت قارچ در کلاس درس، راه آنها را برای شناخت و درک بهتر درس علوم و شناخت محیط زیست پیرامون خود باز نماییم. ما به آنها تصویری بزرگ تر و غنی تر از کپک روی نان نشان خواهیم داد.

من به نوبه خود به اشخاصی مانند اسکات اندروز، ادای احترام میکنم و خوشحالم که چنین افرادی سعی در انتقال دانش و مهارت های خود به دیگران دارند.

اسکات اندروز و آماندا براون؛ درحال آموزش کشت قارچ در کلاس درس علوم بچه های دوره ششم
اسکات اندروز و آماندا براون؛ درحال آموزش کشت قارچ در کلاس درس علوم بچه های دوره ششم

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: noosatoday.com.au

 

بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا