اخبار جهان در حوزه قارچ

قطار قارچی !

صرف غذا در رستوران متحرک

شرکت راه‌آهن آکیچی Akechi، واقع در استان گیفو ژاپن چند سالی است که اقدام به راه اندازی یک خط راه آهن قارچی نموده است. به این صورت که این خط راه آهن در هر فصل با غذاهای آن فصل از مردم پذیرایی می نماید؛ از آنجا که محدوده تردد این خط در مناطق کوهستانی خنک و مرطوب است، با غذاهای محلی درست شده از قارچ های کوهی، از مسافران پذیرایی می کند و به همین جهت به قطار قارچی معروف شده است.

این شرکت 6 خط راه آهن با سرویس غذاهای مختلف ارئه میدهد، که Kinoko Ressha (قطار قارچ) محبوب ترین در میان شش سرویس ناهار خوری است.

این قطار در مسیر 25 کیلومتری خود، در 10 ایستگاه توقف میکند که هر کدام یکی از روستاها و شهر های تاریخی با قدمتی 800 ساله هستند؛ بنابراین این خط آهن در واقع یک رستوران متحرک است و بیشتر جنبه طور گردشگری دارد تا حمل نقل مسافر.

گردشگران و مسافران می توانند از غذاهایی لذت ببرند که عمدتاً از قارچ های محلی درست شده است. این منوی غذاهای قارچی فصلی است، بنابراین فقط بین ماه های سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) اجرا می شود.

قطار قارچی در ژاپن
قطار قارچی در ژاپن که غذاهای مختلفی با قارچ های محلی سرو میکند

این قطار در پاییز سال گذشته 2954 نفر را جابجا کرد؛ البته در پاییز گذشته هنوز محدودیت های کرونا وجود داشت و ظرفیت هر واگن به 18 نفر محدود شده بود و تعداد واگن ها نیز کاهش یافته بود.

راه آهن آکیچی امیدوار است تا امسال با برداشته شدن محدودیتهای کرونایی و افزایش ظرفیت واگن ها به 27 نفر و افزایش تعداد آنها، بتواند حدود 5000 مسافر و گردشگر را جذب کند که همتراز با سطح قبل از همه گیری کرونا است.

در این قطار غذاهای قارچی متنوعی در ظروف سنتی چوبی سرو میشود اما محبوب ترین آنها “دوبین موشی”، سوپ قارچ ماتسوتاکه است که در قوری مخصوص پخته می‌شود؛ مسافران می توانند در طی مسیر کوهستانی در هنگام خوردن غذا از مناظر زیبا در کنار عزیزان خود لذت ببرند. انواع نوشیدنی های سنتی ژاپنی نیز در فنجان های مکعبی چوبی سنتی سرو میشود.

سرو غذاهای قارچی در قطار
سرو غذاهای قارچی در قطار

این قطار هر روز ساعت 12:25 ایستگاه انا که در اول خط می باشد را ترک می کند و در ساعت 13:20 به آخرین ایستگاه یعنی آکیچی می رسد. (این سرویس روزهای دوشنبه تعطیل می باشد)
قیمت بلیط این قطار برای بزرگسالان 5500 ین (37 دلار) و برای دانش آموزان دبستانی و خردسالان 3300 ین است. (هزینه نوشیدنی 500 ین می باشد که در صورت تمایل جداگانهبه فاکتور اضافه میگردد)
رزرو بلیط باید حداکثر 5 روز قبل از شروع حرکت انجام شود. این بلیت همچنین دارای امتیازاتی است، از جمله اتوبوس‌های رایگان در شهرهای محل توقف.

مسیر زیبای قطار قارچی
تمامی طول مسیر قطار قارچی مملو از زیبایی های طبیعی برای گردشگران است

 

گردآوری و ترجمه توسط تیم تحریریه هاگ
کلیه حقوق مربوط به رسانه هاگ می باشد.
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: asahi.com و www.aketetsu.co.jp

 

تازه‌ترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا