کارآفرینی در حوزه قارچ

۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی بنیاد برکت

تسهیلات اشتغالزایی به افراد توانمند روستایی بسته به نوع اشتغال با سود چهار درصد اعطا می شود

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا مجری طرح‌ و وام اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت: این نهاد در ۹ ماه امسال ۵۰۰ میلیارد ریال وام به هزار و ۱۵۰ طرح اشتغالزا در زمینه های صنایع دستی، پرورش قارچ، گل های زینتی، پرورش بوقلمون و خدمات فنی پرداخت کرد.

جواد عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان تسهیلات و وام اشتغالزایی بنیاد برکت در ۸۵ روستای استان پرداخت شده است، افزود: هم اینک نیز ۷۴۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور دیگر در روستاهای خراسان شمالی شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

وی افزود: این تسهیلات اشتغالزایی به افراد توانمند روستایی که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می شود.

وی با اشاره به تشکیل ۶۵ صندوق پشتیبان کسب و کار نیز در روستاهای استان، یادآور شد: این نهاد پارسال نیز ۵۶۷ میلیارد ریال تسهیلات به هزار و ۴۵۲ طرح اشتغالزایی روستایی استان پرداخت کرد.

بنیاد برکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎیت ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، کارآفرینی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا