کارآفرینی در حوزه قارچ

کارآفرینی با کشت قارچ در دانشگاه زابل

گزارش تصویری از راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ در دانشگاه آزاد زابل

کارآفرینی با کشت قارچ در دانشگاه زابل توسط یک دانشجوی خلاق و مستعد دروه کارشناسی، که از آموخته‌های دانشگاهی خود در مسیر خلق کار و کسب درآمد، بهره برده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل، با استفاده از فرصت‌های پژوهشی که دانشگاه در اختیار وی قرار داده است و همچنین با استفاده از آموخته‌های علمی خودش، برای توسعه کارآفرینی در استان سیستان و بلوچستان، یک سالن کشت و پرورش قارچ راه اندازی کرده است.

این کارگاه تولید قارچ در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه 2 تن قارچ دکمه‌ای را دارد. البته این طرح فعلا بصورت آزمایشی اجرا شده و قرار است تا در آینده ظرفیت تولید آن افزایش یابد.

محصولات بدست آمده از کشت قارچ در دانشگاه زابل، بسته‌بندی و روانه بازار استان میشوند. همچنین قسمتی از محصول نیز بصورت ترشی قارچ عرضه میگردد. درآمد حاصله از این فعالیت اقتصادی، صرف کمک هزینه به دانشجویان مشارکت کننده در طرح و همچنین توسعه و حمایت فعالیت های اینچنینی در دانشگاه میشود.

در ادامه ویدیوی شامل گزارش تصویری از کارگاه تولید قارچ در دانشگاه آزاد زابل را مشاهده می‌نمایید.

 

حمایت از کارآفرینان و پژوهشگران در دانشگاه زابل

دکتر حبیب پیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: نگاه به دانشگاه و فعالیت‌های آن نباید صرفا جنبه علمی داشته باشد، بلکه باید فراتر از آن عمل کرد. باید شرایط را طوری محیا کنیم تا دانشجویان بتوانند از آموخته های خود در جهت ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی استفاده نمایند.

بسیاری از دانشجویان ما در حوزه‌های مختلف کارآفرینی مشغول بکار هستند و از هنر، آموخته های مربوط به رشته و حرفه‌ خود به عنوان راهی برای ورود به بازار کار بهره برده‌اند.
پرورش قارچ، استخر پرورش ماهی و ایجاد گلخانه‌ها جزو مشاغلی است که با توجه به شرایط منطقه مورد حمایت دانشگاه قرار گرفته است.

کارآفرینی با کشت قارچ در دانشگاه زابل
کارآفرینی با کشت و پرورش قارچ دکمه‌ای در دانشگاه آزاد واحد زابل

پیری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل از پژوهش‌هایی که با رویکرد مسائل بومی محلی انجام می‌شود، حمایت کامل می‌نماید. ما از طرح هایی نظیر کشت قارچ در دانشگاه زابل و دست‌اندرکاران آن در حد توان خود، حمایت و تجلیل میکنیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

تمامی اخبار مربوط به کارآفرینی در حوزه قارچ را در مجله هاگ دنبال کنید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا