کارآفرینی در حوزه قارچ

تولید قارچ در دانشگاه ایلام

راه اندازی واحد پرورش قارچ در دانشگاه آزاد واحد مهران

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از تولید قارچ در دانشگاه واحد مهران خبر داد و در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌ها و طرح‌ های در دست اقدام این مجموعه دانشگاهی در استان صحبت هایی را ارئه نمود.

وی از راه اندازی یک سالن پرورش قارچ دکمه ای در منطقه مهران، توسط واحد دانشگاه آزاد این ناحیه خبر داد و آن را سودآور توصیف کرد.

ناصری با اشاره به پروژه مزرعه پرورش قارچ مهران تصریح کرد: این پروژه از سال گذشته در منطقه متروکه ای که در اختیار داشتیم استارت زده شد و توانستیم در همان سال اول بیش از 2 تن محصول قارچ دکمه ای از آن برداشت کنیم. قارچ های کشت شده در این واحد دانشگاه آزاد از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و در بازار استان توزیع میشود و درآمد حاصل از فروش آن به عنوان کمک هزینه به دانشجویان مشغول در این پروژه، تعلق میگیرد.

علیرقم اینکه در ارائه اولیه طرح پروژه تولید قارچ در دانشگاه و همچنین در بازدید های اولیه از محل پروژه، اذعان میشد که این طرح هیچ عایدی نخواهد داشت و سودآور نخواهد بود، اما خوشبختانه با تلاش دانشجویان و اساتید فعال در این مزرعه قارچ، نتیجه بسیار خوبی بدست آوردیم.
ما توانستیم از لحاظ کمیت (مقدار قارچ برداشت شده) و هم از لحاظ کیفیت، محصول خوبی را برداشت کنیم و پیش بینی می کنیم که قطعا امسال تولید بیشتری از سال گذشته داشته باشیم.

 

ناصری خاطرنشان کرد: در مزرعه پرورش قارچ واحد مهران، اساتید گروه کشاورزی دانشگاه با همکاری دانشجویان دکتری مشغول فعالیت هستند، که تا اینجای کار موفقیت خوبی بدست آورده اند و برای آینده طرح توسعه این مزرعه را در برنامه خود دارند. همچنین طرح راه اندازی یک مزرعه شیلاتی در شهرستان ایوان نیز به سازمان مرکزی ارائه شده و کارهای اداری آن به اتمام رسیده است.

 

متنبع: ایسکانیوز

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا