نقاشی قارچ

قارچ‌ها را تصور کن

دنیای قارچ‌ها، بسیار عجیب و غریب و پر رمز و راز است و هنوز آدم‌ها بعد از این همه سال نتوانسته‌اند از همه رازهای آنها مطلع شوند. ما فقط توانستیم بفهمیم که بعضی از انواع بسیار متنوع قارچ‌ها، خواص غذایی، دارویی و صنعتی فراوانی دارند، با زبان مخصوص خودشان، با یکدیگر و شاید با سایر گیاهان و درختان، حرف می‌زنند، و در زیر زمین توسط میسلیوم‌ها با یکدیگر در ارتباطند و یک شبکه اجتماعی بزرگ را تشکیل می‌دهند.

نقاشی با قارچ برای کودکان

اگر می‌خواهید به خلاقیت فرزندتان با رسم یک نقاشی قارچ کمک کنید، اول مقالات زیر را بخوانید و خلاصه آنها را برای او به زبانی ساده و خودمانی تعریف کنید.

حالا کافی است یک کاغذ و یک جعبه مداد رنگی به او بدهید و از او بخواهید مرحله به مرحله نقاشی‌ زیر را با ذوق و سلیقه خودش رسم کند:

  1. ابتدا یک جنگل بکشد با درختانی که در همه جای آن در اندازه‌های مختلف رشد کرده‌اند.
  2. حالا وقت کشیدن هاگ‌هایی است که در باد رها شده‌اند و در همه جای جنگل پخش می‌شوند.
  3. مرحله بعد باید زیر زمین را بکشد، و میلیسیوم (نخینه) قارچها را نقاشی کند. میلیسیوم‌ها توده‌های شبیه نخ سفید هستند که مثل یک بزرگراه بزرگ در زیر زمین پخش شده‌اند و آنزیم‌هایی را از خود منتشر می‌کنند که ضایعات گیاهی را بازیافت می‌کنند و آنها را به غذا برای خود و درختان و گیاهان تبدیل می‌کنند. آنها با خاک و ریشه درختان با هم دوستان صمیمی هستند. از فرزندتان بخواهید طوری آنها را در کنار هم نقاشی کند که نشان دهد چطور به هم در مبادله غذای مورد نیاز قارچ و درخت کمک می‌کنند.
  4. به او بگویید چشمانش را ببندد و فکر کند در بعضی از جاها، روی زمین، قارچ‌ها شروع به رشد کرده‌اند؛ سپس تصوراتش را روی کاغذ بکشد.
  5. از او بخواهید که تعداد قارچ‌ها را بیشتر و بیشتر کند. طوری که نشان دهد آنها در روی زمین، همه جنگل را فتح کرده‌اند.
  6. قارچ‌ها انواع مختلف خوراکی و غیر خوراکی دارند. بعضی از آنها سمی و کشنده هستند. به فرزندتان بگویید قارچها را در شکلهای مختلف بکشد. برای این کار از مقالات بخش معرفی قارچ ها کمک بگیرید و عکس قارچهای مختلف را به او نشان دهید.

عکسهای نقاشی فرزندتان را به همراه تصویری از خودش برای ما بفرستید. ما نقاشی قارچ او را با تصویر خودش در همین جا به اسم خود او قرار می‌دهیم تا دیگران هم از ایده‌ و طراحی او لذت ببرند و برای همیشه تصویر خلاقیت او در فضای مجازی باقی بماند.

نقاشی با قارچ برای کودکان

منبع: چگونه مثل قارچ فکر کنیم

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا