خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

آیا مصرف قارچ بر پوست تاثیر دارد؟

قارچ چگونه می تواند برای پوست مفید باشد؟

به نظر می رسد قارچ ها لحظه ای دارند از دستور العمل ها و مکمل ها گرفته تا مد و بسته بندی تقریباً همه چیز را دربر می گیرند و حتی شامل دنیای لوازم آرایشی نیز می شود. محصولات پوست و صورت بیشتر قارچ ها را به لیست مواد تشکیل دهنده خود اضافه می کنند و دلیل خوبی هم دارد، فواید قارچ برای مراقبت از پوست و صورت می تواند برای پوست و وضعیت کلی بزرگ ترین اندام بدن شما معجزه کند.

قارچ‌ها مدت‌هاست که به دلیل فواید بی‌شماری که دارند برای سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند. برخی از مزایای سلامتی آنها شامل کمک به تنظیم عملکرد سیستم ایمنی، کاهش استرس اکسیداتیو در بدن، حمایت از سلامت مغز و شناخت و افزایش انرژی و استقامت است. اکنون مطالعات علمی نظریه های سنتی فرهنگ های باستانی را تأیید می کند: قارچ ها می توانند منبع قدرتمندی برای نگهداری از کل بدن باشند.

اخیراً، جامعه علمی قارچ ها را برای توانایی آنها در حمایت و حفظ سلامت پوست ما نیز بررسی کرده است. ممکن است متوجه شده باشید که خطوط اصلی مراقبت از پوست نیز در حال افزایش است. بسیاری از آنها اکنون فرمول های تزریق شده با قارچ را استفاده می کنند.

چه چیزی در مورد قارچ خاص است؟

عصاره قارچ در حال حاضر راه خود را به محصولات آرایشی هموار می کند دلیل آن تنوع ترکیبات حمایت کننده پوست که در آن وجود دارد می باشد. این شامل سرامیدها، لنتینان، اسکیزوفیلان، کاروتنوئیدها، رسوراترول و… است. قارچ های عملکردی به خوبی به عنوان منبع های آنتی اکسیدانی شناخته می شوند که از پاسخ التهابی سالم پشتیبانی می کنند. این خواص، در میان سایر مواردی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد، اغلب برای رفع نگرانی‌های آرایشی مانند خطوط ریز، چین و چروک، رنگ ناهموار و بافت پوست استفاده می‌شوند.

قارچ ها دارای خواص بسیار موثری برای حفاظت از پوست هستند. در این مقاله، ترکیبات زیستی موجود در قارچ‌های مختلف و نحوه استفاده از آن‌ها برای رفع نگرانی‌های پوستی را بررسی خواهیم کرد.

ترکیبات زیستی قارچ برای مراقبت از پوست طبیعی

ترکیبات زیستی در همه موجودات زنده وجود دارند و برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری هستند. بدون ترکیبات زیستی، نمی‌توانید غذا را هضم کنید، نفس بکشید، رشد کنید یا سلول‌های جدید تولید کنید. این البته شامل سلول های پوست نیز می شود. فواید قارچ برای سلامت پوست همگی به لطف ترکیبات فعال طبیعی آن است.

ترکیبات زیستی مناسب می توانند به شما در دستیابی به پوستی درخشان و رفع نگرانی های مداوم مانند تیرگی، خشکی، قرمزی و پیری زودرس کمک کنند. بیایید نگاهی به چند ترکیب زیستی موجود در قارچ بیندازیم که برای پوست شما مفید است.

آنتی اکسیدان ها

همه ما شنیده ایم که آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت سلولی و افزایش طول عمر مهم هستند. اما مزیت افزوده شده آنتی اکسیدان ها توانایی آنها برای احیای پوست شما است. این به دلیل توانایی آنها در مبارزه با رادیکال های آزاد است که باعث استرس اکسیداتیو و آسیب به سلول های سالم می شود.

آنتی اکسیدان ها با تاثیر بر مسیرهای سیگنال دهی داخل سلولی که باعث آسیب پوست می شوند، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. این می تواند به محافظت در برابر آسیب های خورشید، رفع تحریکات پوستی و کمک به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

فواید قارچ برای پوست – آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها، که در بسیاری از قارچ ها به وفور یافت می شوند، به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو روزمره کمک می کنند.

بتا گلوکان ها

بتاگلوکان ها در دیواره سلولی مخمرها، باکتری ها، غلات، قارچ ها و جلبک دریایی یافت می شوند. آنها با تشویق تولید ماکروفاژها سیستم ایمنی را تقویت می کنند. ماکروفاژها سلول های پاک کننده ای هستند که باکتری های بد را جستجو کرده و از بین می برند. بتاگلوکان ها مطالعات حیوانی زیادی دارند که نشان می دهد ممکن است به تسریع روند بهبود زخم ها از طریق سیتوکین ها و سایر سلول های ایمنی کلیدی کمک کنند.

بتا گلوکان ها همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند. همانطور که در بخش قبل آموختیم، می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو که باعث پیری زودرس و چین و چروک می شود کمک کند.

ال-ارگوتیونین

ال-ارگوتیونین یک آمینو اسید قوی است که به طور طبیعی در بدن شما یافت می شود و همچنین در قارچ شیتاکه و صدفی به وفور یافت می شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش طول عمر سلول های سالم پوست کمک کند. این بدان معنی است که می تواند علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز و چین و چروک را برطرف کند. مطالعات روی سلول‌های پوست انسان نشان داده‌اند که ال-ارگوتیونئین ممکن است به ترمیم DNA و سلول‌های پوست آسیب‌دیده در برابر نور خورشید نیز کمک کند. L-ergothioneine را می توان در رژیم زیبایی برای کمک به احیای پوست بی درخشش و مقاوم نگه داشتن پوست شما در برابر آسیب های محیطی و پیری استفاده کرد.

اسیدهای چرب

شاید شنیده باشید که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به شما در دستیابی به موهای درخشان کمک کنند. مطالعاتی وجود دارد که این ادعا را تأیید می کند. اسیدهای چرب همچنین ممکن است عملکرد سد پوستی را با مهر و موم کردن رطوبت و مسدود کردن عوامل محرک بهبود بخشند. این می تواند به مرطوب کردن و تسکین پوست خشک، قرمز و خارش کمک کند و واکنش های پوستی مانند پسوریازیس را تسکین دهد. اسیدهای چرب ممکن است از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

اسیدهای چرب همچنین به تقویت پاسخ التهابی سالم کمک می کنند. این می تواند به کاهش قرمزی و تورم ناشی از نگرانی های پوستی مانند جوش های آکنه کمک کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب ممکن است رشد غیرطبیعی سلول‌ها، به ویژه در پوست را کاهش دهند.

یک راه آسان برای مصرف اسیدهای چرب چند غیراشباع لازم برای حمایت از سلامت کلی پوست و بدن، مصرف قارچ های خوراکی مانند صدف یا شیتاکه است.

ملانین

رنگدانه های پوست، مو و چشم ما توسط ملانین ما تعیین می شود. اما ملانین همچنین مسئول محافظت از پوست و حفظ سلامت آن است. ملانین، مانند آنچه در قارچ عملکردی چاگا به وفور یافت می شود، می تواند به محافظت از پوست ما در برابر آسیب های خورشید کمک کند. این کار را با جذب اشعه ماوراء بنفش قبل از آسیب رساندن به سلول های پوست انجام می دهد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال های آزاد است. خواص محافظتی ملانین می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو که منجر به پیری زودرس و آسیب پوست می شود کمک کند.

انواع قارچ برای فواید مراقبت از پوست

دفعه بعد که به دنبال بهبود رنگ پوست خود هستید، به سراغ قارچ ها بروید. فواید قارچ برای پوست را می توان در انواع گونه های قارچ یافت. همه حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند که همانطور که قبلا یاد گرفتیم می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب پوست کمک کنند.

بسته به اهداف پوست شما، برخی از انواع قارچ ممکن است برای شما بهتر از سایرین باشد. در زیر انواع مختلف قارچ و فواید آنها برای پوست شما ذکر شده است.

فواید قارچ شیتاکه و صدفی برای انعطاف پذیری پوست

کاهش استرس اکسیداتیو کلید حفظ شادابی پوست شما و جلوگیری از پیری زودرس است. محیط و شیوه زندگی ما به افزایش رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و اجتناب از استرس اکسیداتیو که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند، دشوارتر از همیشه است.

خوشبختانه، فواید قارچ شیتاکه و صدفی برای پوست، شامل محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو است. هر دو قارچ مملو از L-ergothioneine هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری زودرس مانند تیرگی پوست کمک کند. آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک، یک اسید چرب غیراشباع چندگانه هستند که می تواند به آرامش و تعادل پوست کمک کند.

قارچ شیتاکه و صدفی نیز ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر باکتری های مضر کمک کند. این می تواند به کاهش قرمزی پوست و بهبود سریعتر آسیب ها کمک کند. آنها همچنین ممکن است با متعادل کردن رنگ پوست شما رنگ پوست شما را روشن کنند.

فواید قارچ گانودرما برای جوانسازی پوست

قارچ Reishi یا همان قارچ گانودرما یکی از قوی‌ترین قارچ‌های کاربردی است که در رژیم حمایت از پوست گنجانده شده است.

هنگامی که به عنوان مکمل مصرف شود، گانودرما به بازیابی تعادل کمک می کند و پاسخ بدن به استرس را تنظیم می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که برای محافظت از پوست در برابر اثرات پیری استرس اکسیداتیو بسیار مهم است و در نتیجه به داشتن پوستی سالم کمک می کند.

پوست ما اولین نشانه های استرس بدن ما را نشان می دهد، چه کم آب باشد، ملتهب، کدر یا کرک باشد. استفاده از پودر قارچ با کیفیت بالا، ارگانیک و بدون دانه مانند عصاره گانودرما واقعی به عنوان یک مکمل و به عنوان یک درمان موضعی پوست می تواند به محافظت و بازسازی پوست کمک کند.

فواید چاگا برای ترمیم پوست و محافظت در برابر آفتاب

غذاهای زیادی وجود دارند که حاوی ویتامین هایی هستند که تولید ملانین را تشویق می کنند، اما فواید قارچ چاگا برای پوست منحصر به فرد است زیرا در واقع حاوی ملانین است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، ملانین در برابر اشعه ماوراء بنفش و استرس اکسیداتیو محافظت می کند. این به حمایت از مکانیسم‌های دفاعی طبیعی بدن در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید که یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است، کمک می‌کند.

بتا گلوکان موجود در قارچ چاگا به تقویت پاسخ التهابی سالم کمک می کند. چاگا می تواند برای کمک به پوست خشک، تحریک شده، ترک خورده یا قرمز شده استفاده شود. به عنوان مثال، در یک مطالعه، بیماران پس از مصرف مکمل های چاگا به مدت دو تا سه ماه، بهبود یا بهبود کامل علائم پسوریازیس خود را تجربه کردند.

یک مطالعه اخیر قارچ چاگا را به عنوان قارچ دارویی با یکی از بالاترین غلظت آنتی اکسیدان ها تایید کرد. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند و می توانند به پوست کمک کنند تا از علائم پیری زودرس مانند تیرگی، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست جلوگیری کند.

فواید چاگا برای ترمیم پوست و محافظت در برابر آفتاب

فواید قارچ ترملا برای مرطوب کردن پوست

پوستی که به درستی هیدراته شده باشد نه تنها شاداب تر به نظر می رسد، بلکه در بهترین حالت برای انجام وظیفه خود به عنوان سد محافظ بدن خواهد بود. فواید قارچ ترملا برای پوست برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن بزرگترین اندام بدن شما مفید است.

ترملا دارای خواص منحصر به فردی در حفظ آب است که به سختی می توان آن را شکست داد. دکتر Tanuj Nakra، یکی از بنیانگذاران AVYA Skincare، توضیح می‌دهد که «مولکول‌های ژلاتینی ترملا کوچک‌تر از اسید هیالورونیک هستند، بنابراین بسیار بهتر به پوست نفوذ می‌کنند – که منجر به نتایج قابل توجه‌تر و واقعی‌تر می‌شود». در ژاپن و چین، به دلیل ظرفیت مرطوب کنندگی عالی پوست، جایگزین محبوبی برای اسید هیالورونیک سدیم در مرطوب کننده ها شده است.

ترملا همچنین ممکن است یکپارچگی پوست شما را با حفظ کلاژن بهبود بخشد. مطالعات سلولی پوست انسان نشان داده است که ترملا می تواند طول عمر فیبروبلاست های پوست را افزایش دهد. فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که نقش مهمی در بهبود زخم و سنتز کلاژن دارند. با حمایت از فیبروبلاست، ترملا می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و از افتادگی پوست جلوگیری کند. این همراه با ظرفیت ترملا برای ترویج یک پاسخ التهابی سالم نیز می تواند به انعطاف پذیری پوست شما در برابر آسیب کمک کند.

فواید قارچ ترملا برای مرطوب کردن پوست

برای آگاهی از خواص قارچ، دانشنامه هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا