پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک اسفناج و قارچ(غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ ، اینبار به سراغ خوراک اسفناج، یک خوراک مقوی و لذیذ از ترکیب سبزیجات پرخاصیت رفته ایم. همچنین این خوراک خوشمزه به علت نداشتن گوشت، گزینه ای مناسب برای افراد گیاه خوار (وجترین) می باشد.

مواد لازم برای تهیه ی خوراک قارچ و اسفناج ( ۴ نفر):

اسفناج: دویست گرم

قارچ: پانصد گرم

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

خامه: دو قاشق غذاخوری

آرد سفید: یک قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد بزرگ

سیر: دو حبه

آب لیموترش: دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه:  به مقدار کافی

دستور پخت

برای تهیه خوراک قارچ و اسفناج خامه‌ای ابتدا خامه را به همراه آرد و مقداری نمک داخل یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ترکیب  کنید تا گلوله‌های آرد به طور کامل باز شوند و مواد با هم یک دست شوند. در این مرحله روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. در ادامه پیاز را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید، سپس چند دقیقه تفت داده تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود. حالا سیر را رنده کنید و به تابه اضافه کنید. سیر را فقط در حدی تفت دهید که عطر آن بلند شود، سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

قارچ‌ها را به خوبی تفت دهید تا سرخ شوند. در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه آب لیموترش را به تابه اضافه کنید و با قارچ‌ها تفت دهید، پس از اینکه قارچ‌ها به خوبی سرخ شدند، مخلوط آرد و خامه را به تابه اضافه کرده و حرارت زیر تابه را کم کنید. پس از این که خامه با قارچ‌ها یک دست شد، اسفناج را به تابه اضافه کنید  و در حدی سه الی چهار دقیقه به همراه دیگر مواد تفت داده و در پایان خوراک را در ظرف مورد نظرخود ریخته و به صورت داغ سرو کنید.

نوش جان !!!

لطفا نظرات گران بهای خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما درمیان بگذارید.

بخش پیش غذا و دسر با قارچ را در هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا