آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته گوشت و قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت کوفته گوشت و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار یعنی کوفته گوشت و قارچ خوشمزه رفته ایم. کوفته همان طور که از نامش پیداست غذاییست که در قدیم از گوشت کوبیده شده در هاون و باقی مواد له شده به علاوه برنج درست می شده است. در ادامه با طرز تهیه کوفته گوشت و قارچ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم :
  1. گوشت مخلوط گوساله‌ و گوسفندی۳۰۰ گرم
  2. برنج: ۱/۵ لیوان
  3. سبزی(جعفری، تره، شوید): ۲ لیوان
  4. پیاز خرد شده۱ عدد
  5. رب ‌گوجه‌ فرنگی۱ قاشق غذاخوری
  6. تخم‌ مرغ۱ عدد
  7. قارچ خرد شده۳۰۰ گرم
  8. زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری
  9. تخم‌ گشنیز پودر شده۱ قاشق چایخوری
  10. نمک‌ و فلفل: به میزان لازم

 

مواد لازم داخل کوفته:
  1. قارچ خرد شده و سرخ‌ شده: ۲ قاشق غذاخوری
  2. سیر داغ۱ قاشق غذاخوری
  3. پیاز داغ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

برنج را همراه با آب، نمک و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه بپزید تا زمانی که آب آن تبخیر شود، پیاز سرخ‌شده، زردچوبه، رب گوجه‌فرنگی و نمک و فلفل را مخلوط کرده و سرخ‌کنید. سپس ۶ لیوان آب اضافه کنید تا به جوش آید و بتوانید کوفته‌ها را در این آب بپزید. در کاسه بزرگی برنج، گوشت، قارچ، سبزی، تخم گشنیز، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را بریزید و با دست ورز دهید.

در ظرف دیگری مواد داخل کوفته یعنی پیازداغ، سیرداغ و قارچ سرخ‌شده را مخلوط‌کنید، مایع گوشتی را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و به شکل توپ درآورید و میان آن را ۱۲ قاشق غذاخوری از مواد داخل کوفته بریزید و گرد کنید. کوفته‌ها را به‌آرامی درون مخلوط آب، رب و پیازداغ بیندازید و حرارت را کم کنید. بعد از چند دقیقه کوفته‌ها را در آب بغلتانید تا به سس آغشته شود. یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا کوفته‌ها پخته شود. پس‌ازآن کوفته قارچ آماده سرو است.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *