اولین‌های صنعت قارچ کشور

اولین مصرف کنندگان قارچ در جهان چه کسانی بودند؟

اولین شواهد قابل اعتماد دربارهٔ مصرف کنندگان قارچ به چند صد سال پیش از میلاد در چین بازمی‌گردد

مصرف کنندگان قارچ در جهان

بر اساس مدارک موجود مصرف قارچ‌های خوراکی در مراکز باستان‌شناختی با قدمت نزدیک به ۱۳٬۰۰۰ در شیلی یافت شده‌اند. اما اولین شواهد قابل اعتماد دربارهٔ مصرف کنندگان قارچ به چند صد سال پیش از میلاد در چین بازمی‌گردد. برای  چینی‌ها قارچ‌ها به عنوان دارو و غذا ارزشمند بود.

رومیان و یونانیان باستان، به ویژه افراد طبقات اجتماعی خاص از قارچ‌ها برای مصارف آشپزی استفاده می‌کردند. امپراتوران رومی  برای اطمینان از غیر سمی بودن قارچ ها افرادی را برای چشاندن قارچ پیش از مصرف خود استخدام می‌کردند. البته در برخی منابع به مصرف قارچ در نقاط دیگر کره خاکی اشاره شده است.

اولین مصرف کنندگان قارچ یونان، ایران و رم از موارد اشاره شده در این منابع هستند. اما در منابع اکثرا به کشور چین و مصرف قارچ در این کشور اشاره شده است. در حال حاضر چین در جایگاه نخست تولید قارچ در جهان قرار دارد.

تولید قارچ در چین فقط معطوف به قارچ دکمه‌ای نیست. بلکه مقدار زیادی قارچ اگزوتیک هم در این کشور تولید می‌شود. لازم به دکر است بیشترین مصرف قارچ در دنیا متعلق به چین است. آنها هم در تولید و هم در مصرف پیشتاز در جهان هستند.

امروزه بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان به تولید و پرورش این محصول مشغول هستند. خواص بیشمار قارچ مصرف کنندگان را به سمت خود سوق داده است. این خواص در قارچ های دارویی بیشتر است و در کل دنیا از قارچ برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. از این رو تعداد  مصرف کنندگان قارچ رو به افزایش است.

برای آشنایی با اولین‌های صنعت قارچ کشور، دانشنامه هاگ را دنبال کنید
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا