غذای ایرانی با قارچ

خوراک قلوه و قارچ خوشمزه

آموزش آشپزی با قارچ: دستور پخت خوراک قلوه و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ اینبار به سراغ خوراک قلوه و قارچ خوشمزه و لذیذ رفتیم. این غذای فوق العاده، به دلیل استفاده از قارچ و قلوه گوسفند یا گاو، سرشار از پروتئین و بسیار مقوی می باشد. اگر دوست دارید طعم دلچسب آن را تجربه کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای خوراک قلوه و قارچ :

قلوه گوسفند یا گاو 500 گرم

قارچ خوراکی دکمه ای 250 گرم

کره 30 گرم

سیر یا موسیر 1 عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپ خوری

آرد یک قاشق مرباخوری

سرکه سفید نیم لیوان

آب، نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک قلوه و قارچ:

ابتدا قلوه ها و قارچ ها را خوب شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید. حالا کره را درون تابه یا قابلمه حرارت دهید و پس از اب شدن قلوه ها را به آن اضافه کرده و سرخ نمایید.

موسیر یا سیر را ریز خورد کرده یا به اصطلاح ساطوری کنید و به همراه آرد به قلوه ها اضافه نماید و خوب آن را هم بزنید. حال قارچ ها را به همراه رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک و ادویه های دلخواهخودتان به آن اضافه نمایید.

از قبل سرکه را کمی بجوشانید تا ترشی آن کم شود و سپس آن را به همراه نصف لیوان آب به مواد غذایی اضافه نمایید و خوب هم بزنید. حالا درب تابه یا قابلمه را ببندید و 20 الی 30 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب بپزد و در انتها می توانید درب ظرف را برداشته و بگذارید تا کمی حرارت آن را غلیظ کند (به دلخواه خودتان).

حالا خوراک قلوه و قارچ ما آماده است و میتوانید آن را در کنار کمی پوره سیب زمینی یا سبزیجات پخته و چند تکه نان سرو نمایید.

آموزش آشپزی با قارچ - خوراک قلوه و قارچ

نوش جان!

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *