دانستنی‌ها درباره قارچ

برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان

این صنعت نیز مانند باقی صنایع بزرگ، برترین‌هایی را در عرصه‌ی خود دارد

ایران هفتمین تولید‌کننده قارچ خوراکی در جهان

در این مقاله از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد

یکی از پربازده‌ترین صنایع نوظهوری که به عرصه‌ی تجارت جهانی راه یافته است در مدت زمان کوتاهی توانسته به دلیل مزایای کشت قارچ های خوراکی فراوانش، قسمت بزرگی از بازار صنایع کشورهای بزرگ را به خود اختصاص بدهد، صنعت بزرگ تولید و پرورش قارچ خوراکی است.

این صنعت نیز مانند باقی صنایع بزرگ، برترین‌هایی را در عرصه‌ی خود دارد، که بیشترین تولید و عرضه را برای بازار جهانی به ارمغان می‌آورند

مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان

  1. چین: با ۷/۷۹۷/۹۲۹ تن تولید سالانه در رتبه‌ اول قرار دارد. میزان مصرف سرانه قارچ در این کشور به ازای هر نفر حدود 5/594 کیلو گرم است.
  2. ایتالیا: این کشور با تولید ۶۸۳/۶۲۰ هزار تن تولید سالانه در رتبه‌ دوم قرار دارد و مصرف سرانه به ازای هر نفر  11/311کیلوگرم  است.
  3. ایالات‌متحده آمریکا: کشور آمریکا با  تولید ۴۱۹/۶۳۰ هزار تن  قارچ خوراکی در رتبه‌ سوم قرار دارد میزان مصرف سرانه به ازای هر نفر 1/28کیلوگرم است.
  4. هلند: این کشور با تولید سالانه‌ ۳۰۰/۰۰۰ هزار تن قارچ خوراکی در رتبه‌ی چهارم قرار دارد که میزان مصرف سرانه بازای هر نفر 17/39 کیلوگرم است.
  5. لهستان: با تولید سالیانه ۲۶۰/۱۴۰ هزار تن قارچ خوراکی در رتبه پنجم قرار دارد مصرف سرانه بازای هر نفر 6/76 کیلو گرم اعلام شد.
  6. اسپانیا: این کشور در جایگاه ششم پرورش قارچ جهان سالانه 197/010 تن محصول  تولید می‌کند .مصرف سرانه در این کشور 4/22کیلوگرم است.
  7. ایران: جایگاه هفتم تولید قارچ خوراکی جهان را با تولید 150/063 هزار تن به خود اختصاص داده است، مصرف سرانه در این کشور 1/835 کیلوگرم است.
  8. کانادا: جایگاه هشتم جهان متعلق به کانادا با تولید سالانه ۱۳۳/۹۳۵ هزار تن  است. مصرف سرانه به ازای هر نفر در این کشور ۳/۵۹۹ کیلوگرم است.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *