اخبار جهان در حوزه قارچ

نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل سفید آلبا

یک بازاریابی بین المللی ماندگار 92 ساله

نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل، هیچ کس فکر نمیکرد قارچ ترافل سفید تا این حد محبوب شود که یک دسته از آن به وزن ۹۵۰ گرم به قیمت تقریبی ۱۹۰ هزار دلار در نزدیکی شهر البا ایتالیا فروخته شود. اما جاموکومو مورا متولد 1889 با خلاقیت و دوراندیشی خاص خود، جهان را به پایتخت جهانی ترافل تبدیل کرد.
وی با موهای کم پشت، موهای کوتاه و چشمان ریز پشت عینک روشن و گردش، خود را به «پادشاه ترافل» تبدیل کرد. او که در خانواده ای متوسط ​​و پرجمعیت به دنیا آمد، به عنوان یک رستوران دار و هتل‌دار کار کرد و اولین کسی بود که پتانسیل ذاتی این قارچ بسیار معطر را درک کرد.
این قارچ از لذیذ‌ترین و خوش‌رایحه‌ترین خوراکیهای روی کره زمین است که تنها در چند منطقه از ایتالیا و اروپای مرکزی به طور خودرو در زمین رشد می‌کند و گفته می‌شود که برای یافتن این گونه قارچ از سگ‌های مخصوص ترافل یاب استفاده می‌شود.
در سال 1929، جاموکومو مورا ایده درخشان ترکیب بخشی از قارچ ترافل را با جشن‌های پایان برداشت ارائه کرد که رویداد بسیار موفقی بود. در سال بعد خانواده ساووی اولین نمایشگاه خود را افتتاح کردند. با این حال، این کارها کافی نبود و او به زودی شروع به استفاده از مهارت های عالی خود به عنوان یک استراتژیست تجاری کرد.
وی بهترین ترافل ها را برای افراد سرشناس آن زمان فرستاد و آنها را به آلبا دعوت کرد: چرچیل، آیزنهاور، خروشچف، در سالهای جنگ سرد بسیار سرشناس بودند و او همه را به این جشن دعوت کرد. اما سیاستمداران تنها افراد مورد علاقه او نبودند، وی هیچکاک را به نمایشگاه قارچ ترافل سفید دعوت کرد، به ریتا هیورث ادای احترام نمود و در پاییز 1961مرلین مونرو در خیابان‌های آلبای ایتالیا دیده شد.

امروزه شرکت در نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل سفید آلبا به معنای ارج نهادن به دوراندیشی این کارآفرین بزرگ است که هر پاییز مرکز توجه دنیای غذا را به آلبا معطوف کرد. این رویداد، که در بستر زمان رشد کرده است، به بازار معتبر جهانی قارچ ترافل سفید آلباتبدیل شده که در آن می‌توان نمونه‌های باشکوه و منتخب را در حراج باورنکردنی خریداری کرد. برای آشنایی با ضرورت های برگزاری جشنواره قارچ، این مقاله را مطالعه کنید.

 

هرساله چندین رویداد مرتبط با غذا مانند نمایش آلبا ترافل (منطقه اختصاص داده شده به نمایش‌های آشپزی با سرآشپزهای برتر)، جشنواره‌های هنری و اجرای موسیقی، و آلبا ترافل کیدز ویژه کودکان، در این شهر برگزار میشود. به علاوه مهمترین رویداد آن یعنی حراج مشهور جهانی ترافل سفید آلبا از قلعه گرینزان کاوور ، دوستداران ترافل در معتبرترین شهرهای جهان را مخاطب قرار می دهد و با شکوه و آداب خاصی برگزار میگردد.

امسال نود و دومین جشنواره قارچ ترافل سفید برگزار شد و علاوه بر جشنهای متعدد، حراجی با شکوه قلعه گرینزان کاوور نیز با پوشش خبری بسیار خوب برگزار گردید؛ که در این مراسم یک دسته ترافل سفید به وزن ۹۵۰ گرم در حراجی در نزدیکی شهر البا ایتالیا به قیمت تقریبا ۱۹۰ هزار دلار فروخته شد. این مراسم حراج باشکوه همزمان در هنگ کنگ، سنگاپور، سئول، وین و دوحه برگزار شد، و نهایتا به یک تاجر هنگ کنگی رسید.

بخشهایی از جشن و مراسم حراج را میتوانید در عکسهای این خبر در اخبار جهان تماشا کنید:

نود و دومین نمایشگاه بین المللی ترافل سفید آلبا
نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل
نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل
قارچ ترافل سفید از لذیذترین و خوش رایحه‌ترین خوراکی‌های دنیا
نود و دومین نمایشگاه بین المللی ترافل سفید آلبا
محبوبیت بی نظیر ترافل سفید – نمایشگاه بین المللی قارچ ترافل

شما میتوانید جهت شرکت در این همایش به سایت تورگردی مراجعه نمایید و از هم اکنون برای جشنواره سال بعد آماده شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا