اخبار جهان در حوزه قارچ

83 مورد اقدام به قتل، نتیجه مصرف مجیک ماشروم

خاموش کردن موتور هواپیما توسط خلبان خطوط هوایی آلاسکا

اتهام 83 مورد اقدام به قتل عمد، در نتیجه مصرف مجیک ماشروم، متوجه یک خلبان آمریکایی شده است! یکی از خلبانان خطوط هوایی آلاسکا روز یکشنبه در حین پرواز سعی داشت تا موتور هوایپما را در ارتفاع چند هزار پایی خاموش کند!

جوزف دیوید امرسون خلبان 44 ساله خطوط هواپیمایی آلاسکا که در حین انجام وظیفه نبود و به عنوان خلبان رزرو و آماده بکار در هواپیما حضور داشت، در هنگام پرواز ناگهان سعی کرد تا دستگیره آتش هواپیما را بکشد و موتورها را از کار بیندازد! این دستگیره برای مواقع استراری نظیر آتش گرفتن موتورها تعبیه شده و کشیدن این دستگیره سبب میشد تا مخازن سوخت و هیدرولیک هواپیما تخلیه شود و موتورها از کار بیفتد و عملا هواپیما تبدیل به یک کایت یا گلایدر غول پیکر شود!

امرسون پس از یک درگیری کوتاه با کاپیتان و کمک خلبان در کابین خلبانی، توسط اعضای خدمه کابین مهار شد و سبس به انتهای هواپیما برده شد و با یک مچبند به دسته صندلی مهار شد، اما قبل از فرود دوباره می خواست تا دستگیره خروج استراری را بکشد که توسط مهماندار متوقف شد! در نهایت او در پورتلند، اورگان، جایی که هواپیما مجبور به فرود استراری شده بود، دستگیر شد.

امرسون روز سه شنبه در دادگاه ایالت اورگان به 83 فقره اقدام به قتل (به تعداد هر خدمه و مسافر هواپیما به غیر از خودش) و  یک مورد به خطر انداختن هواپیما متهم شد. او همچنین در یک شکایت جنایی فدرال جداگانه به یک مورد مداخله در کار اعضای خدمه پرواز و برهم زدن نظم پرواز متهم شد. اتهاماتی که در نتیجه مصرف مجیک ماشروم متوجه وی شده و ممکن است عواقب ناگواری در آینده شغلی و زندگی وی بگذارند!

امرسون در دادگاه
امرسون در دادگاه

امرسون پس از دستگیری به پلیس چه گفت؟

امرسون در اعترافات خود پس از دستگیری به پلیس گفته است که برای اولین بار مجیک ماشروم مصرف کرده است و بیشتر از 40 ساعت است که نخوابیده! او ادعا می کند که خواب دیده که هواپیما آتش گرفته است و فکر میکرده که این اتفاق در واقعیت رخ داده است به همین دلیل میخواسته چنین کاری را انجام دهد.

وی همچنین به پلیس گفته که دچار یک بحران روانی شده و در 6 ماه گذشته با افسردگی دست و پنجه نرم میکرده که باعث این حمله عصبی شده است. او میگوید قارچ های جادویی را 48 ساعت قبل از پرواز بلعیده و میگوید که بار اولش بوده و به همین دلیل دچار حمله عصبی شده است.

اسناد دادگاه تا کنون درست یا غلط بودن ادعای وی را تایید نکرده است و همچنان پرونده در حال بررسی می باشد. همچنین هنوز مشخص نشده که وی قبل از این هم مجیک ماشروم مصرف میکرده یا بنا بر ادعایش اولین بار بوده است.

امرسون در اعترافات خود پس از دستگیری به پلیس گفته است که برای اولین بار مجیک ماشروم مصرف کرده است
امرسون در اعترافات خود پس از دستگیری به پلیس گفته است که برای اولین بار مجیک ماشروم مصرف کرده است

 

روز سه‌شنبه، آلاسکا ایر، شرکت مادر این شرکت هواپیمایی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هیچ زمانی در طول فرآیند ورود یا سوار شدن به هواپیما، کارکنان هیچ نشانه‌ای از رفتار های عجیب و خطرناک را از امرسون مشاهده نکردند که باعث از پرواز او جلوگیری کنند.

امرسون در سال 2001 به استخدام گروه هوایی Horizon Air (زیرمجموعه خطوط هوایی آلاسکا) درآمد و در سال 2019 کاپیتان آلاسکا ایرلاینز شد. همچنین در طول این سال ها هیچگاه گواهینامه او تعلیق یا لغو نشد!

بر اساس اطلاعات پایگاه داده خلبانی اداره هوانوردی فدرال، وی آخرین تست سلامت مخصوص به کابینه پرواز را در ماه سپتامبر (شهریور) پاس نموده است. (بر طبق قوانین افراد باید مشکلات سلامتی جسمانی و روحی خود را گزارش دهند)

بود و 6 ماه پیش اعلام کرده بود که افسردگی دارد اما به نظر پزشکان مورد وی خطرناک نبوده است.

اگر امرسون نسبت به اتهامات وارده گناهکار شناخته شود ممکن است تا 20 سال حکم زندان دریافت کند!

امرسون خلبانی که پس از مصرف مجیک ماشروم برای درمان افسردگی اقدام بهخاموش کردن هواپیما در حین پرواز نمود

مصرف مجیک ماشروم درمانگر یا ویرانگر

ایالت اورگان امسال اولین ایالت آمریکا بود که استفاده بزرگسالان از انواع مجیک ماشروم (قارچ های روانگردان) را قانونی کرد! این دومین اقدام به جنایت بزرگ در سال جاری است که متهم ادعا کرده تحت تاثیر مصرف قارچ جادویی بوده است!

در ماه ژوئن (خرداد) نیز جیمز کلی پس از اقدام به تیراندازی در حین برگزاری جشنواره موسیقی در یک اردوگاه تفریحی که منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 4 نفر دیگر شد، ادعا کرد که در نتیجه مصرف مجیک ماشروم، دچار توهم شده و فکر میکرده دنیا در حال نابودی است و میخواسته از خود دفاع کند!

چند سالی است که تحقیقات نتایج امیدوارکننده ای از اثرات مفید سیلوسایبین موجود در قارچهای جادویی برای درمان افسردگی و برخی بیماری های روانی خبر داده اند اما هنوز مصرف مجیک ماشروم ها تاییده های لازم را از سازمان های ذیربط دریافت نکرده اند. همچنین در صورت تایید درمان با قارچ های جادویی باید توسط یک همراه صورت گیرد. مصرف این قارچ ها گاهی منجر به پارانویا و احساس ترس شدید می شود که از آن به عنوان سفر بد یاد می کنند. البته درصد اینگونه توهمات و تجربیات هراس انگیز کم است.

تجربه سفر بد (bad trip) مجیک ماشروم
سفر بد (bad trip) در اثر مصرف مجیک ماشروم

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منابع: www.9news.com و www.king5.com و www.reuters.com و www.livemint.com

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا