اخبار جهان در حوزه قارچ

پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان

امارات به قطب اصلی پرورش قارچ خوراکی در خاورمیانه تبدیل می شود

پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان، بوستانیکا درهای بزرگترین مزرعه هیدروپونیک جهان را با سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری باز کرده است. این تسهیلات برای اولین مزرعه عمودی برای کترینگ پرواز کراپ وان امارات است، که پذیرایی در بیش از 100 خط هوایی را به عهده دارد. در این تاسیسات 330000 فوت مربعی که در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم در مرکز جهانی دبی واقع شده ، برای تولید سالانه بیش از 1000000 کیلوگرم سبزی برگ با کیفیت بالا اعم از  کاهو، اسفناج، کلم پیچ تازه، گوجه‌فرنگی گیلاسی، برگ‌های سالاد، گیاهان بوستانیکا طراحی شده و پرورش قارچ هم به تازگی در صف تولید و پرورش قرار گرفته است.

این روش 95 درصد آب کمتری نسبت به کشاورزی معمولی نیاز دارد و در هر لوکویشن از تأسیسات، بیش از 1 میلیون رقم محصولات مختلف خوراکی رشد می‌کند که خروجی 3000 کیلوگرم در روز را فراهم می‌آورد. به این ترتیب در هر سال بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود و مواد اولیه بسیار با کیفیتی به دست مصرف‌کننندگان می‌رسد.

به این ترتیب، مسافران امارات و سایر خطوط هوایی می‌توانند مشتاقانه منتظر این باشند که این سبزی‌های برگ‌دار خوشمزه از جمله کاهو، آرگولا، سبزیجات مخلوط سالاد و اسفناج و همچنین قارچهای خوراکی ارگانیک را در پروازهای خود بچشند. البته طرح بوستانیکا فقط برای ارائه خدمات در آسمان نیست، برنامه این شرکت ارائه محصولات در سطح کشورها و صادرات به تمامی نقاط جهان است.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی و گروه امارات در خصوص پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان اظهار داشت: «کترینگ پرواز امارات دائماً در جدیدترین فناوری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند تا مشتریان را خوشحال کند، عملکردها را بهینه کند و ردپای محیطی ما را به حداقل برساند. بوستانیکا به ایمن کردن زنجیره تامین ما کمک می کند و اطمینان می دهد که مشتریان ما می توانند از محصولات محلی و مغذی لذت ببرند. با نزدیک‌تر کردن تولید به مصرف، سفر غذا از مزرعه تا چنگال را کاهش می‌دهیم. به تیم بوستانیکا به خاطر دستاوردهای چشمگیرشان تا کنون و برای تعیین استانداردها و معیارهای جهانی در کشاورزی تبریک می‌گوییم.»

پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان در امارات
پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان

هم اکنون همه مسافران امارات می‌توانند از تجربه کردن طعم ارگانیک انواع سبزی‌های برگ‌دار خوشمزه، از جمله کاهو، آروگولا ، سبزیجات مخلوط سالاد و اسفناج و قارچهای خوراکی به همراه سایر مواد سالم مانند توفو، نارگیل یا خامه گیاهی، روغن نارگیل و بذر کتان و دانه های سیاه و سفید کینوا، با دسرهای وگان از شکلات تلخ ارگانیک با 60 درصد کاکائو خام لذت ببرند.

دو غذای پرطرفدار در منوهای وگان هواپیمای امارات، ریزوتو قارچ با جو (همراه با گوجه فرنگی خشک شده، شاه بلوط کره ای، کلم بروکلی بلانچ شده و تخمه کدو تنبل برشته شده) برای کلاس اقتصادی و راگوی قارچ با عطر آویشن برای کلاسهای اول و بیزینس است.

به نظر می‌رسد به زودی اقتصاد پرورش و تولید قارچ در خاورمیانه با این سطح از تولید و بازاریابی به کلی تغییر کند و امارات به قطب اصلی پرورش این خوراکی استراتژیک برای نسل آینده تبدیل شود.

پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان در امارات
پرورش قارچ در بزرگترین مزرعه عمودی جهان در امارات
اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا