اخبار جهان در حوزه قارچ

چیدن قارچ‌ خودرو در کدام کشورها ممنوع است؟

فصل پاییز فصل قارچ چینی در اروپا است

در اروپا فصل پاییز برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به معنی دیدن و چیدن قارچ‌ خودرو است که در همه جا رشد می‌کند. از فرانسه تا هلند، هزاران تن قارچ هر ساله سر از زمین برمی‌آورند و مشتاقان زیادی را به خود جلب میکنند.

از آنجا که قیمت پروتئین در همه جای دنیا بالا رفته، بسیاری از مردم به دنبال منابع غذایی رایگان یا ارزان هستند. بنابراین احتمالا امسال جستجوی قارچ بیشتر از همیشه محبوب خواهد بود، اما موانع زیادی برای قارچ چیدن وجود دارد، از مقررات کشورهای مختلف گرفته تا مسائل ایمنی.

بهترین کشورها برای چیدن قارچ در اروپا کجا هستند؟

اگر چه فرانسه را بیشتر به خاطر انگورهایش می‌شناسند، اما بیش از 3000 انواع قارچ وجود دارد که بیشتر در جنوب اطراف پیرنه و پروونس قرار دارند. در تپه‌های کادنت، لورمارین و پاستاس، مرتبا تورها و گشت و گذارهای دو روزه برای جستجوی قارچ ترتیب داده می‌شود و شما می توانید ده‌ها گونه مختلف از قارچ‌ها را از جمله سپس، چنترل و ترومپت سیاه بچینید.

آلمان یکی دیگر از مقاصد عالی برای جست‌وجوی قارچ خودرو است و براندنبورگ یکی از نقاط مهم قارچ‌چینی در پاییز محسوب می‌شود. پورچینی (پورسینی)، چنترل و مورل از محبوب‌ترین گونه‌هایی هستند که در این منطقه رشد می‌کنند. تورهایی با راهنمایان محلی وجود دارد که می‌توانید نحوه پیدا کردن و جمع آوری قارچ‌های وحشی را بیاموزید.

برای مسافرانی که در بریتانیا به دنبال قارچ وحشی  هستند، شرق ساسکس، گروه‌های گوناگونی هستند که افراد را به جنگل اشدان هدایت می‌کنند تا قارچ‌های خوراکی و دارویی را شناسایی کنند. بعداً مسافران می‌توانند از منوی چشایی با استفاده از مواد وحشی لذت ببرند.

در حالی که ترافل ها از نظر فنی قارچ نیستند، اما به همان اندازه در میان قارچ دوستان محبوب به شمار می‌روند. در پیمونت، توسکانی و سایر مناطق ایتالیا، تورهای شکار ترافل متعددی در پاییز برگزار می‌شود، که با یک سگ مخصوص شکار ترافل، به جستجوی آن می‌روند.

چیدن قارچ‌ خودرو در کدام کشورها ممنوع است؟
چیدن قارچ‌ خودرو در کدام کشورها ممنوع است؟(احتیاط! به تنهایی به قارچ‌چینی نروید)

آیا رفتن به جستجوی قارچ خودرو به تنهایی بی خطر است؟

کارشناسان در این مورد یک پاسخ روشن و قطعی دارند: خیر!  تنها در ماه گذشته، فرانسه پس از چیدن قارچ وحشی توسط مردم، بیش از 60 مورد بیماری را ثبت کرده است. به گزارش سلامت نیوز، اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند که برای شناسایی قارچ‌ها استفاده می‌شوند در برخی موارد مقصر هستند، زیرا باعث می‌شوند افراد قارچ‌های سمی را با قارچ‌های خوراکی اشتباه بگیرند.

اگر در مورد بی خطر بودن قارچ برای خوردن شک دارید، در فرانسه افرادی آموزش دیده‌اند تا قارچهای بی خطر را از سمی متمایز کنند و به متقاضیان معرفی کنند. Deutschland.de، یک سرویس با همکاری وزارت امور خارجه فدرال در برلین ، هشدار می دهد: «جمع آوری قارچ در جنگل خطرات زیادی را به همراه دارد و فقط افرادی که آموزش دیده دارند مجاز هستند قارچ هایی را که در طبیعت چیده شده استفاده کنند.»

60  گونه کشنده در اروپای مرکزی وجود دارد. بسیاری از قارچ‌های سمی شبیه قارچ‌های خوراکی به نظر می‌رسند و مردم هر ساله بر اثر خوردن انواع سمی مانند کلاهک مرگ می‌میرند. برای جلوگیری از هر گونه خطری، مطمئن ترین راه این است که با یک متخصص به جستجوی غذا بروید و نکات ایمنی را حتما در ارتباط با چینش قارچ خودرو رعایت کنید.

چیدن قارچ وحشی در کدام کشورهای اروپا قانونی است؟

قبل از شروع یک ماجراجویی قارچ، همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند.  این نقشه نشان می‌دهد که کدام کشورها در اروپا دستورالعمل‌ها یا قوانین خاصی برای علوفه‌جویی قارچ دارند.

قانون چیدن قارچ در کشورهای اروپا چیدن قارچ‌ خودرو در کدام کشورها ممنوع است؟
چیدن قارچ‌ خودرو در کدام کشورها ممنوع است؟

در فرانسه ، چیدن قارچ در ملک خصوصی ممنوع است – در صورت دستگیری، ممکن است تا 45000 یورو جریمه، زندانی یا مجبور به بازگرداندن قارچ ها به صاحب ملک شوید. همچنین یک سقف پنج لیتری برای هر نفر در روز برای مقداری که مجاز به انتخاب هستید، در هر کجا که بروید، وجود دارد

در آلمان ، شما مجاز به چیدن قارچ برای مصارف شخصی هستید، اما نه برای فروش، و همچنین محدودیتی در میزان مصرف وجود دارد.

در ایتالیا ، شکار ترافل بدون سگ غیرقانونی است، زیرا برداشت دستی می تواند به اکوسیستم آسیب برساند. در خارج از پیمونت، جستجوی قارچ ترافل در شب ممنوع است.

بهترین زمان از سال برای جستجوی قارچ چه زمانی است؟

بهترین زمان برای جستج.ی قارچ وحشی اغلب به نوع قارچ و محل آن بستگی دارد، اما محبوب ترین زمان معمولاً پاییز است. این زمانی است که سطح باران و رطوبت برای رشد ایده آل است. در ایتالیا ، فصل قارچ از آوریل تا نوامبر و حتی دسامبر در برخی مناطق جنوبی ادامه دارد. در انگلستان، اکتبر اوج فصل قارچ است.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا