رسانه قارچگزارش عمومیگزارشات

پتانسیل بالای طرح‌های جهاد دانشگاهی زنجان برای تجاری‌سازی و ارزآوری

بنابر گزارش هاگ، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی زنجان برای تجاری‌سازی و ارزآوری، پتانسیل بالایی دارد.

علی یگانه‌فرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح و ایده‌هایی که در نمایشگاه عرضه می‌شود، می‌تواند به تولید و صنعت استان کمک کند.

وی با اشاره به بحث تجاری‌سازی طرح‌ها، افزود: افرادی که به عنوان صاحب ایده و طراح فعالیت می‌کنند، متاسفانه در بحث تجاری‌سازی ضعف دارند و اتاق بازرگانی سعی می‌کند که برنامه‌های مدونی را برای آموزش و مشاوره به صاحبان ایده در حوزه تجاری‌سازی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اطلاع‌رسانی در رابطه با پژوهش‌های انجام‌ شده و شناخت آن باید توسط متقاضیان و صنایع از طریق رسانه‌ها انجام شود. مطرح‌ شدن طرح‌هایی که به مرحله اجرا درآمده است، می‌تواند سرمایه‌گذار را برای آن طرح جذب کند.

یگانه‌فرد تصریح کرد: چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است تا بتوانند ایده‌های سودآور و درآمدزا را در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و … یافته و از آن بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در دوره برگزاری نمایشگاه می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان اعلام کرد، گفت: اگر ۲۰ درصد طرح‌های ارائه‌ شده، تجاری‌سازی شود، بخش عمده‌ای از مشکلات بخش صنعت استان حل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به بازدید انجام‌ شده از غرفه پژوهش جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز با پژوهش‌های خود در حوزه نانو و کیت‌های کشاورزی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای استان باشد. همچنین قارچ گانودرمای جهاد دانشگاهی پتانسیل بالایی برای تجاری‌سازی و ارزآوری دارد.

منبع: ایسنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا