دانستنی‌ها درباره قارچ

شگفتی دنیای قارچ ها روی کره زمین

بیشتر زندگی قارچ در زیر زمین پنهان است

شگفتی دنیای قارچ ها، داستان قارچ ها بسیار عجیب است و تقریباً بیگانه به نظر می رسد، با این وجود آنها برای تمام حیات روی کره زمین بسیار مهم هستند.

از میان همه حیات روی زمین ، چیزی مرموز تر و حیاتی تر از بقیه برای بقای ما وجود دارد قارچ که بیشتر زندگی آن در زیر زمین پنهان است. و فقط در پایان چرخه زندگی خود هویت خود را نشان می دهد. آن ها زندگی پنهانی دارند بسیار جادویی ، بسیار عجیب و غریب هستند ، به طوری که برای ایجاد داروهای جدید و حتی پاکسازی خاک های آلوده از آن ها استفاده می شود.

تنها جایی که بسیاری از ما با قارچ روبرو هستیم ، سوپرمارکت است. انواع خوراکی کشت شده مانند این ها در سوپر مارکت ها وجود دارد ، تجارت قارچ، یک تجارت چند میلیون پوندی در انگلستان است. اما قارچ ها بیش از نمونه هایی که در بخش سبزیجات وجود دارد ، چیزهای بیشتری دارند. این قارچ ها فقط یک گونه از یک پادشاهی عظیم هستند ، پادشاهی قارچ ها ، و قارچ ها در انواع محصولات غذایی به گونه ای پنهان شده اند که شما انتظار ندارید.

ارگانیسم متفاوت قارچ ها

ممکن است برخی تصور کنند که قارچ مانند هر گیاه دیگری به نظر می رسد ، اما در واقع ، آنها ارگانیسم متفاوتی دارند. قارچ ها در نوع خود ، متمایز از گیاهان و حیوانات ، به عنوان پادشاهی تکامل یافته اند. آن ها بیش از یک و نیم میلیارد سال پیش به یک پادشاهی متمایز تبدیل شدند. تصور می شود که در تنوع ، تعداد گیاهان ده تا یک بیشتر است.

یک قارچ چگونه می روید؟

ممکن است متوجه نشوید که آنچه ما قارچ می نامیم در واقع فقط یک نوع قارچ است. این شکلی است که ما با آن بیشتر آشنا هستیم و به راحتی قابل تشخیص است. سر قارچ به شکل کلاهک یا چتر است. پس از آن ساقه قارچ قرار میگیرد . اگر به زیر کلاه نگاه کنید ، مجموعه ای از برجستگی های تیز را پیدا خواهید کرد که به عنوان آبشش شناخته می شوند. اسپور آزاد می شود قارچ ، یک بدن بارده است ،ساختار تولید مثل یک قارچ است و تنها هدف آن تولید اسپور است.

سرانجام، وقتی هاگ کاملاً رسیده می شوند، در آن فضای هوایی بین آبشش ها رها می شوند و از آن قارچ می ریزد، سپس توسط جریان های هوا منتقل می شوند.

چاپ اسپور قارچ ها!

ما می توانیم کاری به نام چاپ اسپور انجام دهیم. هر قارچ چاپ اسپور منحصر به فرد خود را دارد. این هاگ مانند دانه های قارچ است. آن ها الگوی بسیار زیبایی روی کاغذ ایجاد می کنند. آن ها دقیقاً مانند نگاره های یک قارچ هستند و آن رنگ چاپ اسپور مخصوص آن نوع قارچ است.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *