اخبار علمی حوزه قارچ

مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی !!!

مطالعات خیلی کمی انجام شده که چگونه استفاده از سیلوسایبین می تواند بر عادات کاری تأثیر بگذارد؟

مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی، استعفا اصطلاحی است که به طور فزاینده ای بین کارمندان در برخی کشورها رواج یافته است. اکنون، تحقیقات جدید ارتباط عجیبی را بین استفاده از قارچ جادویی (سیلوسایبین) و کاهش ساعات اضافه‌کاری در میان کارمندان شناسایی کرده است. همچنین این نتایج، رابطه جالبی بین مواد روانگردان و عادات کاری و زندگی را نشان میدهد که در ادامه به آن می پردازیم.

سیلوسایبین یک روان پلاستوژن است ، ترکیبی که می تواند باعث افزایش سریع و پایدار نوروپلاستیسیته شود. هنگامی که مصرف می شود، بدن این ترکیب را به سیلوسین تبدیل می کند که ساختاری مشابه با سروتونین دارد (انتقال دهنده عصبی که خلق و خوی فرد را کنترل می کند و در احساس شادی نقش دارد).

در حالی که این ترکیب مدت‌هاست برای خواص روان‌گردان‌اش، به‌ویژه توانایی آن در ایجاد توهم استفاده می‌شود، محققان به طور فزاینده‌ای به فواید درمانی بالقوه آن برای افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی علاقه‌مند هستند. اما علیرغم این علاقه، مطالعات کمی در مورد تاثیر این ترکیبات بر زندگی روزمره، انجام شده است.

به طور خاص، مطالعات خیلی کمی انجام شده که چگونه استفاده از سیلوسایبین می تواند بر عادات کاری تأثیر بگذارد؟

تاثیرات مجیک ماشروم مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی
مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی

 

آمارها و مطالعات علمی متعدد نشان داده است که مصرف مواد روانگردان در ایالات متحده در حال افزایش است؛ همچنین چندین گزارش رسانه ای افزایش مصرف سیلوسایبین را در بین کارمندان را اعلام کرده است. به همین دلیل، بنجامین کورمان محقق فوق دکتری در دانشگاه کنستانز، این مطالعه را انجام داد تا بفهمیم که چگونه مصرف مواد روانگردان بر سازمان‌ها و به طور کلی نیروی کار تأثیر می‌گذارد.

 

در این مطالعه، کورمان از داده های عمومی و در دسترس از نظرسنجی ملی، در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت (NSDUH) استفاده کرده است. شرکت کنندگان در نظرسنجی به طور تصادفی از سراسر ایالات متحده انتخاب شده اند. در مجموع، بیش از 217000 فرد 18 ساله یا بالاتر، که بین سال‌های 2002 تا 2014 مشغول به کار تمام وقت بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کورمن در این مطالعه شرکت کنندگان را به عنوان افرادی که حداقل یک بار از این ترکیب استفاده کرده بودند و کسانی که قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده بودند، طبقه بندی کرد. متغیر وابسته این پژوهش “ساعت اضافه کاری در هفته” بود. ( زمان کار در هفته در آمریکا برابر با 40 ساعت می باشد و هر مقدار از آن بیشتر به عنوان اضافه کار درنظر گرفته می شود)

این مطالعه همچنین شامل چندین متغیر دیگر، از جمله سن شرکت‌کنندگان، سطح تحصیلات، جنس، وضعیت نظامی، طبقه‌بندی کسب‌وکار، درآمد سالانه خانوار، مشارکت گزارش‌ شده در رفتارهای پرخطر و استفاده از سایر مواد بود(کوکائین، حشیش، محرک‌ها، آرام‌بخش‌ها، PCP، MDMA و هروئین).

 مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی
مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی

قبل از اینکه کورمن این متغیرها را به حساب آورد، به نظر می رسید که استفاده از سیلوسایبین در واقع با افزایش کار اضافه کاری همبستگی مثبت دارد. با این حال، هنگامی که این عوامل در نظر گرفته شدند، اساساً ارتباط تغییر کرد و همبستگی منفی شد!

نتایج نشان می‌دهد که استفاده از سیلوسایبین بصورت متداوم با تقریباً 0.06 ساعت (یا 3:36 دقیقه) اضافه کاری کمتر در هفته به ازای هر کارمند مرتبط است.

کورمن دریافت که مصرف روانگردان در میان مردانی که تحصیلات خوبی دارند در مقایسه با بقیه جمعیت عمومی بیشتر است. این افراد اغلب در صنایعی کار می کنند که بیشتر انتظار کار اضافه کاری دارند. هنگامی که این مورد شناسایی شد، کورمان توانست این عوامل را کنترل کند که تغییر ناگهانی نتایج را توضیح داد.

به طور کلی، کسانی که حداقل یک بار در زندگی خود از سیلوسایبین استفاده کردند، حدود 3:36 دقیقه در هفته کمتر از افراد غیر استفاده کننده کار می کردند. در ظاهر، این ممکن است کوچک به نظر برسد، اما اگر به عنوان رفتاری در میان 15 میلیون کارمند تمام وقت در ایالات متحده که از این ترکیب استفاده کرده اند، در نظر گرفته شود، پیامدهای بزرگتری دارد.

کورمان نوشت: «بر اساس نتایج، تخمین زده می‌شود که 44.348.400 ساعت اضافه‌کاری کمتر در جمعیت شاغل تمام وقت ایالات متحده در سال به دلیل استفاده مداوم کارمندان از قارچ سیلوسایبین انجام می‌شود که می‌تواند برای سازمان‌ها پرهزینه تفسیر شود.

استعفای شغلی
مصرف مجیک ماشروم و استعفای شغلی

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه کارمندانی که از مجیک ماشروم استفاده می کنند، استعفا و ترک کار بیشتری نسبت به باقی کارمندان انجام می دهند. همچنین کارمندانی که بطور مداوم قارچ جادویی مصرف می کنند از مرخصی استعلاجی کمتری نسبت به باقی کارمندان استفاده می کنند.

بطور کلی می توان نتیجه گرفت که استفاده از مجیک ماشروم با تعهد کاری رابطه معکوس دارد یا اینکه افرادی که قارچ جادویی مصرف می کنند بیشتر به دنبال فراغت و لذت از زندگی خود هستند تا کار کردن و کسب درامد!!!

اما شایان ذکر است که این مطالعه محدودیت هایی نیز دارد. اولا، و مهمتر از همه، این مطالعه اثبات نمی کند که مصرف ترکیبات روانگردان در واقع مسئول این تغییر در رفتار کارمندان است. ثانیا، داده های استفاده شده بسیار قدیمی هستند، زیرا داده های کارکنان برای سال 2015 به بعد برای تجزیه و تحلیل در دسترس نبود. به این ترتیب، اطلاعات ممکن است نشان دهنده روندهای فعلی مربوط به استفاده از روانگردان یا عادات کاری نباشد.

با این وجود، این مطالعه، اهمیت در نظر گرفتن استفاده از ترکیبات روانگردان را در رابطه با اشتغال و تعادل بین کار و زندگی نشان می دهد. اطلاعات بیشتری مورد نیاز است، به ویژه در مورد اینکه انگیزه های کارمندان (درمانی یا تفریحی) در استفاده از سیلوسایبین و دیگر مواد روانگردان چیست و چه تفاوت هایی دارند.

 

منبع: مجله داروهای روانگردان tandfonline.com و iflscience.com

اخبار علمی در حوزه قارچ ها را با هاگ بخوانید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا