اخبار علمی حوزه قارچ

قارچ بخورید جوان بمانید اکثیر جوانی است

قارچ به‌ عنوان یکی از پرخاصیت‌ ترین مواد غذایی شناخته‌ شده است

قارچ بخورید جوان بمانید. قارچ به‌ عنوان یکی از پرخاصیت‌ ترین مواد غذایی شناخته‌ شده است که به دلیل کم‌کالری بودن و خواص متعددش در اغلب رژیم‌های لاغری و سلامتی جای مخصوصی دارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های قارچ می‌توان این نکته را یاد آورد شد این محصول بسیار کم‌کالری است و البته کمتر فردی به این سبزی جذاب آلرژی دارد. قارچ را می‌توان به شکل خام، پخته یا کبابی شده مصرف کرد و درنتیجه کاربردهای غذایی متعددی دارد.

مصرف قارچ، کمک به جوان‌سازی

شاید شنیده باشید که تأثیر گیاهان بر سلامت پوست و جوان‌سازی آن تا چه اندازه می‌تواند مؤثر باشد، در همین رابطه جالب است بدانید اخیراً گروهی از پژوهشگران دریافته‌اند که قارچ خواص جوان‌سازی و حفظ جوانی هم دارد و می‌تواند کمک کند افراد سال‌های بیشتری را باپوست سالم و شفاف سر کنند. درواقع ترکیب رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

مصرف منظم قارچ استرس را کاهش می‌دهد و البته پیشگیری از زوال عقل می‌کند. از دیگر خواص قارچ می‌توان به خواص مهم این گیاه برای کبد اشاره کرد. با همه این‌ها در هنگام مصرف قارچ به این موارد دقت کنید: قارچ‌ها را برای شستشو داخل آب نیندازید چون آب زیادی را به خود جذب می‌کند

قارچ بخورید تا جوان بمانید

قارچ برای پخت به زمان زیادی نیاز ندارد و بعد از چند دقیقه آب می‌شود پس زیاد در معرض حرارت قرارش ندهید سعی کنید حتی‌الامکان قارچ را پخته، خام یا کبابی میل کنید و در روغن سرخش نکنید. از مصرف قارچ‌های کیلویی و باز اجتناب کنید و همیشه از قارچ‌های استاندارد و بسته‌بندی‌ شده استفاده کنید. هم‌چنین به تاریخ‌مصرف روی بسته‌ های قارچ دقت کنید و از قارچ‌هایی که تاریخشان گذشته استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که تشخیص سمی یا غیر سمی بودن قارچ‌ها کار بسیار دشواری است پس سعی کنید از کندن و مصرف قارچ‌های کوهی که نمی‌‌شناسید خودداری کنید.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا