اخبار صنعت قارچ

وام بنیاد برکت را چگونه دریافت کنیم؟

مراحل، شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت وام بنیاد برکت

وام بنیاد برکت و تسهیلات بنیاد برکت راهکاری برای پویایی اقتصاد کشور است. این وام توسط نهاد بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پرداخت می‌شود. وام بنیاد برکت چرخه اقتصادی کشور را متحول و در راستای تحقق حمایت از تولید ملی اقدام می‌کند. شرایط دریافت وام بنیاد برکت را در این مقاله توضیح داده‌ایم. با ثبت نام وام بنیاد برکت روستایی از تسهیلات بنیاد برکت بهره‌مند شوید.

بنياد برکت ستاد اجرايی فرمان حضرت امام‌(ره)‌، يکی از نهادهای پرتلاشی است که در پیشانی فعاليت‌های خود، به خودکفايی مردم مناطق محروم و هم‌وطنانی که مجالی برای بروز استعدادهای خود نداشته‌اند، مي‌پردازد.

بنیاد برکت در 20 آذر ماه سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد. مجموعه‌ای که برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، فعالیت نماید.

این نهاد با تفأل بر قرآن کریم، «برکت» نامیده شد تا از همان ابتدا پیام‌آور برکت و توسعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور باشد.

این بنیاد در راه اندازی و توسعه کسب و کارها، از چند طریق مشارکت می نماید. مهمترین آنها شامل: اعطای تسهیلات برای راه اندازی کسب کار، مشارکت در سهام و راه اندازی کسب و کارهای خانوادگی می باشد.

مهمترین هدف این ستاد کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت، فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است که با اتخاذ الگو، سیاستها و استراتژیهای مورد نظر انجام میگیرد.

دریافت وام بنیاد برکت یکی از بهترین راه های احداث سالن پرورش قارچ در روستا‌ها است. زیرا پرورش قارچ جز مشاغل زود بازده بوده و ارائه طرح توجیهی برای آن، آسان می باشد.

اعطای تسهیلات بنیاد برکت

وام بنیاد برکت یکی از اصلی ترین خدمات دولت است. هدف از ارائه این وام توسط نهاد بنیاد برکت به مردم جهت ایجاد اشتغال و فقرزدایی است.

اعطای تسهیلات بنیاد برکت از محل وجوه اداره شده نزد بانکها یا منابع ترکیبی با منابع بانکها در قالب یکی از عقود مبادله ای از جمله فروش اقساطی ، اجاره به شرط تملیک و یا عقود مشارکتی مطابق با عقود و قوانین و مقررات و دستورالعمل های بانکداری بدون ربا (اسلامی) و بر اساس نرخ های مصوب هرسال شورای پول و اعتبار ، ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سیستم بانکی کشور طبق مدل های زیر:

  • طرح نوع یک: اعطای تسهیلات بنیاد برکت تا سقف 5 میلیارد ریال با 10 درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب فوق الذکر
  • طرح نوع دو: اعطای تسهیلات بنیاد برکت تا سقف 15 میلیارد ریال با نرخ 5 درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب فوق الذکر
  • طرح نوع سه: اعطای تسهیلات بنیاد برکت تا سقف 100 میلیارد ریال با نرخ 2 درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب فوق الذکر

 

 شرایط دریافت وام بنیاد برکت

شرایط دریافت وام بنیاد برکت بسیار راحت است. فقط باید مراحل را بطور صحیح انجام دهید. ما این مراحل را با توضیح کامل در اختیار شما قرار داده‌ایم. فهرست این مراحل به شرح زیر می‌باشد:

اول: تماس با بنیاد و ثبت نام وام بنیاد برکت روستایی

در اولین گام شرایط دریافت وام از بنیاد برکت باید در سامانه بنیاد برکت که لینک آن در پایین همین پاراگراف قرار گرفته است ثبت نام نمایید.یا در شهر و روستای خود به دنبال شعبه‌ای از بنیاد باشید. در غیر اینصورت با شماره‌های ثبت شده در سایت بنیاد تماس بگیرید. از طریق فرم تماس سایت بنیاد، مستقیما از آنها بپرسید که در منطقه‌ی خود آیا می‌توانید این وام را دریافت کنید یا خیر؟ و اگر پاسخ مثبت است بپرسید چطور باید اقدام کنید؟ آیا باید مستقیم به شعبه‌ خاصی از یک بانک مخصوص بروید؟

سامانه ثبت نام بنیاد برکت

همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر نسبت به طرح خود و آگاهی از چگونگی اختصاص وام و تسهیلات، راهنمای مشارکتی و حمایتی بنیاد برکت را مطالعه نمایید.

 

دوم: معرفی شغل مورد نظر

مرحله دوم ثبت نام وام برکت روستایی معرفی شغل مورد نظر برای  راهنمایی و دریافت وام  است.برای دریافت راهنمایی باید شغلی که قصد دارید روی آن وام دریافت کنید را معرفی کنید. مثلا پرورش قارچ خوراکی. در اینجا بهتر است تخصص یا تجربه یا مدرک تحصیلی یا فنی و حرفه‌ای خود را هم مطرح کنید. اگر طرح توجیهی برای آن هم داشته باشید بسیار بهتر است.

 

سوم: تحقیق بنیاد در مورد توانمندی‌های شما و شغل مورد نظر

مرحله سوم ثبت نام وام بنیاد برکت روستایی بدین شرح است. بعد از معرفی برای دریافت وام بنیاد برکت حدود یک ماه زمان لازم است تا درخواست شما توسط بنیاد برکت مورد بررسی قرار گیرد. اگر مورد تایید قرار گرفت، بنیاد شما را به یک بانک معرفی می‌کند. بانک یک لیست از مدارک مورد نیاز را به شما اعلام و بعد از تهیه وام به شما تعلق می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بنیاد برکت

  • افتتاح حساب: در مرحله اول باید در یکی از شعب بانک معرفی شده حساب بانکی باز کنید یا اگر دارید شماره را معرفی نمایید.
  • اصل و کپی کارت ملی و صفحه‌ی اول شناسنامه (بهتر است از همه صفحات همراهتان باشد.)
  • کارت پایان خدمت یا کارت موقت پایان خدمت (اگر آقا هستید)
  • یک پوشه به رنگی خاص (که معمولا بانک به شما رنگ آن را می‌گوید و اغلب سبز است)
  • یک قبض از خانه برای اثبات اینکه خانه شما روستایی/مناطق محروم به حساب می‌آید. بعدا بانک فرمی از مشخصات خانه، شامل کروکی، متراژ و حتی قیمت خانه را به شما خواهد داد.
  • یکی یا دو یا تعداد بیشتری ضامن. ضامن می‌تواند کاسب یا کارمند یا بازنشسته، یا حتی فقط فردی صاحب دسته‌ی چک باشد. اما باید فرد خوش حسابی باشد. در صورتی که کاسب است باید کپی جواز کسب و یک عدد چک از خودش داشته باشد. خودش هم امضا کرده و به بانک تحویل دهد. اگر ضامن کارمند یا بازنشسته بود باید یک کپی فیش حقوقی و دسته چک شخصی خودش را بیاورد. شاید نیاز به داشتن حکم کارگزینی و صورت حساب بانکی از دو ماه گذشته هم باشد. اگر هم ضامن فردی صاحب چک بود باید فرد خوش حسابی باشد.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن (که باز هم بهتر است از همه صفحات به همراه داشته باشید)
  • ممکن است بعضی از بانکها سفته یا گواهی کسر اقساط را هم بخواهند که بستگی به بانک دارد.

نکته طلایی:

  • روزی که خبر دریافت درخواست را به شما می‌دهند، با روزی که آدرس بانک را می‌دهند ممکن است یکی نباشد و یک تا دو هفته طول بکشد. در این مدت باید پیگیر باشید. به طور کلی پیگیری مستمر تا زمان دریافت وام را فراموش نکنید.
  • در روز اول که به بانک می‌روید نیازی به بردن ضامن نیست. اول باید حساب افتتاح شود. بعد مدارک شما ثبت و اعلام گردد. ممکن است دو هفته طول بکشد! بهتر است ابتدا مدارک ضامنین را ببرید. در صورت تایید و استعلام و در صورت نیاز با ضامنها به بانک بروید.

بعد از دریافت وام

  • پس از واریز وام، باید به بانک رفته  برگه‌ی مشخصات قرارداد را تحویل بگیرید. باید تعداد قسط‌ها همراه با تاریخ و مبلغ هر قسط در آن درج شده باشد.
  • به یاد داشته باشید که هزینه‌ی بیمه‌ی وام را بانک از شما کم می‌کند!
  • به زمان تنفس در پرداخت وام توجه کنید. باید راس موعد مقرر اولین قسط را پرداخت نمایید. نیازی نیست از اولین ماه دریافت وام پول پرداخت نمایید.

 

بنیاد برکت
تسهیلات بنیاد برکت

خدمات دیگر بنیاد برکت

از دیگر خدمات بنیاد برکت می توان مشارکت در سهام، ایجاد کسب و کارهای خانوادگی، حمایت از مشاغل خرد خانگی، پویش به روستا برمیگردم، مشارکت در تامین منابع مالی و حمایت از ایده های اشتغال زایی و ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه های تولید، بازاریابی، حقوقی، مالی، بیمه ای و … به کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای فعال در مناطق کمتر توسعه یافته کشور می باشد.

برای اطلاع از چگونگی بهرمند شدن از این خدمات می توانید به صفحه سامانه تولید و اشتغال بنیاد برکت مراجعه و از خدمات آن استفاده نمایید.

 

نشانی و راه های ارتباطی با بنیاد برکت

نشانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره): تهران، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، خیابان هشتم، شماره‌ 6

‫‪‫کدپستی : 1514716711
تلفن بنیاد برکت : 15–88532300 (021)
نمابر بنیاد برکت : 88532316 (021)
سایت بنیاد برکت:  barakatfoundation.com
اپیکیشن بنیاد برکت

 

موفق باشید

4.3/5 - (33 امتیاز)

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام علیکم
    انشاالله که توفیق الهی نصیبتان گردد
    خواهشممد است در خصوص درخواست حمایت از کسب و کار اینجانب در حوضه کشاورزی (پرورش و تولید قارچ دکمه ای خوراکی) طی ۲ مرحله تقاضایی که امسال داشته ام ،همکاری لازم را جهت اخذ حمایت و اعطای تسهیلات مالی و معنوی به منظور اشتغال ۲۰ نفر نیروی شاغل بنده تصریع بفرمایید.
    من ا… توفیق مدیریت مجموعه _ رضاصالحی
    آدرس کارگاه دورود لرستان روستای بودینه

    1. سلام و عرض ادب
      در مطلب لینک ارتباط با موسسه برکت قرار داده شده است و شما باید از آن طریق اقدام نمایید.
      ما فقط به عنوان خبرگزاری این خبر را نقل کرده ایم.
      من لینک ها را در زیر برای شما قرار میدهم.
      http://barakatfoundation.com/fa/contact
      http://barakatfoundation.com/
      موفق باشید.

  2. سلام…بنده ۴ساله دنبال یه وام بنیادم ولی بهم نمیدن تمام شرایطشو هم دارم …متاهلم دوتابچه دارم…خودم وخانمم لیسانس هستیم و بیکار …جای کار هم دارم ولی انگار مهمترین چیز که پارتی هستش ندارم…

    1. سلام
      دقیقا منم مشکل شما رو دارم
      هر سال فرم پر میکنم آخرش میگن بودجه به شما نرسید
      پارتی نداری دنبالش نرو

  3. فقط در.راستائی سرکارگذاشتن یکسری مردم بدبخت ودارای مشکل که بعدتحمل یکسال دوندگی بی امان به تمام ادارات مریوطه برای دریافت ودراخر…..انشالا سال بعدباردیف بودجه جدید.اگه لازم باشه مدارک روبارگذاری میکنم داخل همین سایت که ازچندوقت پیش .روز.ماه.سال اقدام کردیم ولی دریغ ازیک ریال وام ..پول …و.و.و.

    1. درود دوست گرامی خیلی ها گرفتن واین ستاد فرامین حضرت امام بسیار عالی است

  4. من میخواستم وام برای تعمیر جک درب پارکینگ بگیرم حتی براش سایت هم زدم ولی بستگی به بانک داره تعداد ضامناش
    دلبخواهی شده

  5. من تو شهرستان اهر هستم و 40 سالمه و اینجا خیلی از مردم و مخصوصا جوانا بیکار هستن
    من هم مدرک دوره آموزشی دارم و هم مکان مناسب برای پرورش قارچ ولی نتونستم وام بگیرم و کارم را راه بندازم
    همش میگن اعتبار نداریم یا شهرستان شما جز طرح نیست و از این حرفا
    جهاد کشاورزی هم هیچ کاری نمی کنه
    انجمن صنفی قارچ هم هیچ جوابی نمیده

  6. سلام
    اگه یک ضامن دسته چک داشته باشه و یکی جواز کسب داشته باشه قبول می کنین

    1. سلام و عرض ادب
      باید از خود بنیاد برکت سوال نمایید
      لینک سایت بنیاد در مطلب موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا