اخبار علمی حوزه قارچ

پرورش قارچ با هوش مصنوعی

امروزه قارچ‌ ها به عنوان جایگزین‌ گوشت، به‌ عنوان ماده پایه‌ برای پلاستیک‌های زیستی پایدار، جایگزین‌های پلی‌استایرن، تولید محصولات چرمی گیاهی و خیلی موارد دیگر، استفاده می‌شوند. بنابراین پرورش قارچ، حرفه ای کارآمد و دارای تقاضا و مقرون‌ به‌ صرفه، است. اما در حال حاضر تولید قارچ به دلایلی در تنگنا قرار دارد!

Mycro Harvest استارت آپی است که اخیراً به پروژه Velocity، دانشگاه واترلو پیوسته است تا یک مزرعه هوشمند پرورش قارچ مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند. آنها معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی می تواند به افزایش 2.5 برابری بازده، کاهش 30% درصدی هزینه تولید و در نهایت افزایش 400% درصدی سود پرورش قارچ، بینجامد.

بنیان گذاران و اعضای mycro harvest
بنیان گذاران و اعضای mycro harvest

 

شرکت Mycro Harvest در حال توسعه یک واحد پرورش قارچ هوشمند قابل حمل و نقل به اندازه یک کانتینر است که از اتوماسیون مقرون به صرفه همراه با نظارت هوش مصنوعی برای رشد قارچ در هر مقیاسی استفاده می کند.همچنین با نرم افزار یکپارچه بر روی کامپیوتر و موبایل، امکان نظارت دائمی روی فرایند کشت و پرورش قارچ را فراهم می کند و به طور خودکار شرایط محیطی را بر اساس نیازهای محصول تنظیم می کند. همچنین از محصولات محافظت می کند و میزان و راندمان تولید را افزایش می دهد و در عین حال هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.

نظارت بر روند پرورش قارچ با هوش مصنوعی
نظارت بر روند پرورش قارچ با هوش مصنوعی

 

کریستوفر کلیچ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این استارت آپ، می گوید: اداره یک مزرعه قارچ سودآور بسیار دشوار است؛ زیرا اکثر امور لازم برای کشت قارچ، در حال حاضر به روش های سنتی انجام می شود که علاوه بر کند بودن و هزینه بالا، راندمان کمی دارد.
کلیچ اضافه می کند: ما سیستم خود را به گونه ای توسعه داده ایم که بسیار مقرون به صرفه باشد و به سرعت برای کشاورزان بازگشت سرمایه ایجاد کند. محصول ما باعث ارزش افزوده برای کسب کار پرورش قارچ می شود و در آینده نه چندان دور به استانداردی برای صنعت قارچ تبدیل خواهد شد.

 

جاستین چنگ، یکی دیگر از بنیانگذاران و مسئول فنی ارشد استارت آپ، می گوید: کشاورزان قارچ در حال حاضر به شدت به کار دستی و فرآیندهای ناکارآمد که نیاز به دانش فنی بالایی برای جلوگیری از از دست دادن محصول دارند، متکی هستند.

دستگاه اتوماسیون پرورش قارچ با هوش مصنوعی
دستگاه اتوماسیون پرورش قارچ با هوش مصنوعی

 

قبل از اینکه کلیچ و چنگ Mycro Harvest را تأسیس کنند، این دو بنیانگذار یک چیز می دانستند؛ پیشبرد توسعه پایدار در صنعت پرورش قارچ دلیل وجودی شرکت آنها است.

شرکت ابتدا بر تولید در مقیاس کوچک در صنعت چند میلیارد دلاری پرورش قارچ تمرکز خواهد کرد و سپس شروع به ساخت محصول برای واحد های بزرگ تر خواهد کرد.

کلیچ گفت: ما می خواستیم کاری انجام دهیم که تأثیر زیادی داشته باشد و می خواستیم روی پایداری و تداوم این کسب و کار (پرورش قارچ) تمرکز کنیم. می‌خواستیم شرکتی بسازیم تأثیر مثبتی بر جهان داشته باشد.

کمتر از یک سال از تاسیس Mycro Harvest می‌گذرد، آنها بودجه ای از طرف پروژه Velocity دریافت کرده‌اند، مقداری هم کمک‌های بلاعوض دولتی برای شرکت های نوپا فناوری، دریافت کرده‌اند و در کنفرانس اخیر فناوری Collision در تورنتو نیز به عنوان برترین استارت‌آپ تأثیر محور معرفی شدند.

پایش المان های محیطی برای رشد قارچ توسط هوش مصنوعی
پایش المان های محیطی برای رشد قارچ توسط هوش مصنوعی

 

چنگ گفت: عضویت در بنیاد Velocity فورا نرخ رشد ما را تسریع کرد، از جمله دسترسی به بودجه بیشتر، مشاوره تخصصی و امکانات فنی بیشتر و منابعی که در غیر این صورت نمی توانستیم داشته باشیم. پیشرفت در ساخت نمونه اولیه و تعامل با اکوسیستم محیط های پرورش قارچ، باعث انگیزه بیشتر ما شده و گامی بزرگ برای ما بوده و امیدواریم تا بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را عملیاتی کنیم.

 

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ

منبع: miragenews.com

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا