آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : کاسرول گوشت و قارچ و پنیر

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کاسرول گوشت و قارچ و پنیر

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم کاسرول گوشت و قارچ و پنیر است که یک غذای فرانسوی می باشد. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

روغن‌ زیتون۲ قاشق غذاخوری
پیاز سفید خرد شده: ۱ و نیم فنجان
فلفل دلمه ریز خرد شده۱ فنجان
سیر خرد شده۱ قاشق غذاخوری
پوره گوجه‌ فرنگی۷۸۰ گرم
گوشت چرخ‌ کرده گاو: ۶۰۰ گرم
نمک: به مقدار لازم
قارچ حلقه شده: ۱۱۵ گرم
پاستا: ۳۳۶ گرم
ذرت: ۱ و نیم فنجان
زیتون سیاه خرد شده۴۲۰ گرم
پنیر چدار رنده‌ شده: ۲۲۵ گرم

 

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روش کنید تا گرم شود. سپس ۱ قاشق روغن در یک تابه ریخته و گرم که شد پیاز و فلفل دلمه را اضافه کرده حدود ۴ دقیقه طبخ نمایید. حال سیر را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. حالا نوبت آن رسیده که گوجه‌ها را اضافه کرده. بعد از این که به جوش آمد بگذارید ۱۰ دقیقه همین‌ طور بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا سس گرم بماند. در ظرفی دیگر ۱ قاشق روغن ریخته روی حرارت متوسط به بالا بگذارید و حدود ۲ دقیقه گوشت را تفت دهید تا رویشان قهوه‌ای شود.

در حین پخت گوشت‌ها کمی نمک رویشان بپاشید. نیازی نیست داخل گوشت‌ها کاملاً بپزید چون پخت کامل در فر انجام خواهد شد. گوشت را از روی حرارت برداشته به مخلوط گوجه‌ فرنگی اضافه کنید. در همان تابه‌ ای که گوشت را تفت دادید. قارچ را در روغن باقیمانده داخل ظرف تفت‌ داده به مخلوط گوجه‌ فرنگی اضافه کنید. پاستا را با ۲ لیتر آب جوش و ۱ قاشق  نمک حدود ۴-۵ دقیقه بپزید تا کمی نرم شود. پاستا را داخل ظرف مورد نظر ریخته با سس گوجه به همراه ذرت، زیتون و دو سوم از پنیر مخلوط نمایید و مابقی پنیر را رویش بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید بپزد. حال کاسرول گوشت و قارچ ما آماده سرو کردن است.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا