کتابخانه قارچ

کتاب “پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید” – نسخه جدید

دانلود کتاب پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید (فصل 4 و 5)

چاپ جدید کتاب پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید

نسخه جدید کتاب پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید منتشر شد.

در نسخه جدید این کتاب، روش‌های اصولی و علمی گوناگون درباره کشت قارچ، به زبانی ساده توضیح داده شده است.
سرفصل‌های این کتاب به شرح زیر میباشد.

  • تولید کمپوست
  •  پرورش قارچ
  • تهیه اسپاون (بذر قارچ)
  • اصلاح نژاد قارچ‌های خوراکی منطبق بر شرایط کشور

در متون کتاب در ارتباط با هر موضوع، مهم‌ترین تحقیقات صورت‌گرفته در دنیا نیز مورد بررسی قرار میگیرد. البته تأکید اصلی در این کتاب، مباحث پیرامون آموزش کشت قارچ دکمه‌ای سفید است.

دست‌مایه اصلی این کتاب تجربیات تحقیقاتی است که در ۱۰ سال گذشته در مرکز تحقیقات قارچ‌های خوراکی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و جهاد دانشگاهی مشهد (گروه پژوهشی زیست‌فناوری قارچ‌های صنعتی) انجام شده است.

در مرکز و گروه فوق، اسپاون دو رگ تولید و در اختیار شرکت‌های صنعتی پرورش قارچ قرار می‌گیرد. همچنین اخیراً امکانات لازم برای تحقیق درزمینه بررسی ترکیب بهینه کمپوست و شرایط فراوری آن فراهم‌شده است، تلاش محققانی که در این مرکز و گروه مشغول می‌باشند، افزایش عملکرد و کیفیت قارچ‌های خوراکی به حاد کشورهای اروپایی می‌باشد.

این کتاب به شیوه‌ای نگارش شده که برای دانشجویان رشته‌های مهندسی کشاورزی و زیست‌شناسی به‌عنوان یک کتاب آموزشی مفید باشد. از سویی دیگر برای علاقه‌مندانی که تمایل دارند در یکی از فعالیت‌های مرتبط با پرورش قارچ (صنعتی، تحقیقاتی با خدماتی) مشغول شوند، نیز سودمند خواهد بود.

دانلود کتاب

موجودی نسخه قبلی کتاب “پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید” مدتی است که به اتمام رسیده و در کتابخانه‌ها موجود نیست. چاپ نسخه جدید کتاب با تغییرات قابل توجه، در دست اقدام است. به این خاطر بعضی از فصل های کتاب را قبل از چاپ تقدیم شما عزیزان‌ می‌نماییم.

قسمتی از فصل ۴ که در مورد تولید کمپوست قارچ است تقدیم حضور میگردد.

با احترام دکتر           
محمد فارسی          

لینک دانلود:

 

به کتابخانه قارچ هاگ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =