کتابخانه قارچ

کتاب “پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید” – نسخه جدید

تهیه بستر کشت "کمپوست" - فصل 4 و 5

کتاب پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید – نسخه جدید، در این کتاب، تلاش شده است روش‌های اصولی و علمی تولید کمپوست، پرورش قارچ، تهیه اسپاون و اصلاح نژاد قارچ‌های خوراکی منطبق بر شرایط کشور و به زبانی ساده توضیح داده شود و در ارتباط با هر موضوع، مهم‌ترین تحقیقات صورت گرفته در دنیا نیز مورد بررسی قرار گیرد. البته تأکید اصلی در این کتاب، قارچ دکمه‌ای سفید می‌باشد.

دست‌مایه اصلی این کتاب تجربیات تحقیقاتی است که در ۱۰ سال گذشته در مرکز تحقیقات قارچ‌های خوراکی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و جهاد دانشگاهی مشهد (گروه پژوهشی زیست‌فناوری قارچ‌های صنعتی) به‌دست‌آمده است.

در مرکز و گروه فوق، اسپاون دو رگ تولید و در اختیار شرکت‌های صنعتی پرورش قارچ قرار می‌گیرد. همچنین اخیراً امکانات لازم برای تحقیق درزمینه بررسی ترکیب بهینه کمپوست و شرایط فراوری آن فراهم‌شده است، تلاش محققانی که در این مرکز و گروه مشغول می‌باشند، افزایش عملکرد و کیفیت قارچ‌های خوراکی به حاد کشورهای اروپایی می‌باشد.

این کتاب به شیوه‌ای نگاشته شده است که از یک سو برای دانشجویان رشته‌های مهندسی کشاورزی و زیست‌شناسی به‌عنوان یک کتاب آموزشی مفید است و از سویی برای علاقه‌مندانی که تمایل دارند دریکی از فعالیت‌های مرتبط با پرورش قارچ (صنعتی، تحقیقاتی با خدماتی) مشغول شوند، سودمند می‌باشد.

 نسخه قبلی کتاب “پرورش و اصلاح قارچ دکمه ای سفید” مدتی است که تمام شده است و در کتابخانه ها موجود نیست. چاپ جدید کتاب با تغییرات قابل توجه در دست اقدام است.
بعضی از فصل های کتاب را قبل از چاپ تقدیم شما عزیزان‌می نماییم.
قسمتی از فصل ۴ که در مورد کمپوست سازی است تقدیم حضور می گردد.

با احترام دکتر           
محمد فارسی          

دانلود نسخه پی دی اف (PDf) فصل چهارم تهیه بستر کشت “کمپوست”  قسمت اول

دانلود نسخه پی دی اف (PDf) فصل چهارم تهیه بستر کشت “کمپوست”  قسمت دوم

دانلود نسخه پی دی اف (PDf) فصل پنجم رشد میسلیوم در بستر کشت، خاکدهی و عمل آوری

دانلود نسخه پی دی اف (PDf) فصل پنجم خاکدهی بستر کشت – قسمت دوم

دانلود نسخه پی دی اف (PDf) فصل پنجم عمل آوری – قسمت سوم

به کتابخانه قارچ هاگ مراجعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا