اخبار جهان در حوزه قارچ

ساخت مزرعه عمودی قارچ و تاسیسات کمپوست سازی در انتاریو

قرارداد چند میلیون دلاری شرکت Red Light هلند با Agro Projects لهستان

شرکت ردلایت هلند (Red Light Holland Corp) قرارداد چند میلیون دلاری ساخت مزرعه عمودی قارچ و تاسیسات کمپوست سازی را با یک شرکت رقیب امضا کرد!

شرکت Red Light در زمینه تولید و فروش انواع قارچ‌های کاربردی (خوراکی و دارویی) و کیت‌های رشد خانگی قارچ در آمریکای شمالی و اروپا فعالیت میکند؛ همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات سیلوسایبین (قارچ روانگردان) برای بازارهای قانونی و تفریحی برخی کشورها از جمله هلند است.

شرکت ردلایت به تازگی از انعقاد قراردادی جدید با یک شرکت لهستانی، برای متحول کردن صنعت قارچ خبر داده است. این قرارداد بین شرکت Red Ligh با شرکت لهستانی Acadian Exotic Mushrooms.Ltd و یک شرکت زیرمجموعه آن بنام Agro-Projects بسته شده است.
این شرکت لهستانی به دلیل تخصص خود در طراحی تاسیسات پرورش قارچ با تکنولوژی پیشرفته در جهان مشهور است.

نکته عجیب این قرارداد همکاری یک شرکت هلندی و یک شرکت لهستانی است! هلند و لهستان به عنوان اولین و دومین تولیدکننده قارچ اروپا، در صنعت قارچ رقیب هم محسوب میشوند و همیشه برای تصاحب بازارهای جدید رقابت دارند. همکاری در صنعت قارچ بین این دو کشور تاکنون سابقه نداشته است.

تاد شاپیرو، مدیرعامل و مدیر Red Light Holland، با تاکید بر تخصص Agro-Projects و مهارت شناخته شده آنها در طراحی تاسیسات کشت قارچ صنعتی و همچنین پتانسیلی که برای دستیابی به اهداف تولید انبوه قارچ در جهان دارد، نسبت به این همکاری ابراز اطمینان کرده است.

 

مشخصات قرارداد مزرعه عمودی قارچ

این قراداد به ارزش 5.5 میلیون دلار برای ساخت یک مزرعه عمودی قارچ به مساحت 85000 فوت مربع و تأسیسات کمپوست سازی در پیتربورو، انتاریو منعقد شده است و قرار است تا نام کارخانه ساخته شده AEM Farms Ontario باشد.

ساخت و ساز کارخانه قارچ و کمپوست AEM Farms Ontario آغاز شده است و با پاکسازی زمین برای ساخت، تامین امکانات لازم و احداث جاده در حال انجام است.

ظرفیت تولید قارچ کارخانه AEM Farms در سال معادل 7500000 پوند (3402 تن) میباشد و شامل انواع قارچ های اگزوتیک بصورت ارگانیک خواهد بود. همچنین قرار است این واحد پس از تکمیل فاز اول سالانه بیش از 15000 تن کمپوست قارچ تولید کند.

جزئیات معامله ساخت مزرعه AEM انتاریو به شرح زیر میباشد:

  • شرکت لهستانی Agro-Projects باید نیروی کار، مواد و تجهیزات را برای ساخت تاسیسات کارخانه AEM Ontario تامین کند.
  • مبلغ 3.700.000 یورو معدل 4 میلیون دلار قرار است تا بصورت اقساط ماهانه از ژوئن تا سپتامبر 2024 (خرداد تا شهریور 1403) از طرف شرکت هلندی به شرکت لهستانی پرداخت شود. پرداخت اولین قسط قرار است تا 14 روز پس از امضای قرارداد صورت گیرد.
  • مبلغ باقیمانده قرار داد قرار است تا زمان اتمام پروژه، در ژانویه 2025 (دی ماه 1403) پرداخت گردد.

 

پس از اتمام پروژه قرار است تا مزرعه عمودی قارچ AEM با شرکت های برجسته صنعت پرورش قارچ کانادا از جمله مزارع قارچ Holburne، Carleton و F&R Mushroom همکاری کند تا این پروژه عظیم را به سرانجام برساند.

همچنین افراد سرشناس و پیشکسوتان صنعت قارچ آمریکای شمالی از جمله مایک و فرناندو مدیروس (Mike Meideros و Fernando)، تونیا و نیک فورلانو (Tonia , Nick Furlano) و همچنین Steven Rotiroti به عنوان مشاور در این پروژه مشارکت دارند.

هدف این پروژه تولید قارچ های اگزوتیک ارگانیک و باکیفیت در مقیاس انبوه، برای پاسخ به تقاضای بالا و در حال رشد مصرف قارچ در کانادا و آمریکا میباشد.

اهداف شرکت ردلایت برای توسعه فعالیت خود در صنعت قارچ را میتوانید در مقاله بازار قارچ آمریکا، هدف جدید هلندی‌ها مطالعه نمایید.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: streetinsider.com و newsfilecorp.com و freshplaza.com

 

تازه‌ترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *