انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

افزایش 10 درصدی تولید قارچ

نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ کشور، از افزایش 10 درصدی تولید قارچ خوراکی در سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلوگرم قارچ فله درجه یک، بسته به کیفیت آن، سر مزرعه 85 الی 95 هزار تومان قیمت دارد و قیمت قارچ برای عرضه در خرده فروشی‌ ها بسته به کیفیت محصول و منطقه، حدودا 105 تا 130 هزار تومان می باشد.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولید قارچ در حال حاضر با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند، افزود: با توجه به جایگاه قارچ در سبد مصرفی خانوار، نوسانات بازار مرغ و گوشت تاثیری بر بازار قارچ نداشته است و همواره پیش بینی می‌شود که تا پایان سال تغییر قیمتی نداشته باشیم.

او از تولید روزانه 750 تا 800 تن قارچ خوراکی در کشور خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به 200 الی 210 هزار تن برسد. همچنین بر مبنای طرح‌های توسعه‌ای و احداث واحد‌های جدید، پیش بینی می‌شود که تولید قارچ در سال آینده 10 درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان قارچ کشور ادامه داد: طبق روال همه ساله در 6 ماهه نخست سال به سبب شرایط جوی تولید قارچ ناشی از فعالیت حداقلی واحد‌های تولیدی کاهش می‌یابد، که این موضوع در بازار عرضه و تقاضا اثر می‌گذارد. حال باید منتظر ماند و دید که شرایط آب و هوایی در سال آتی چگونه خواهد بود.

او درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: برآورد‌ها حاکی از آن بود که تا پایان سال حدود 14 هزار تن قارچ به بازار‌های هدف صادر شود، اما امسال به سبب بازار مناسب داخل، تولیدکنندگان ترجیح دادند که محصول را در داخل عرضه کنند؛ از این رو مجموع صادرات نهایتا به 6 الی 7 هزار تن خواهد رسید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا