انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

برآورد میزان تولید قارچ در سال آینده

در شرایط کنونی عرضه و تقاضا قارچ در بازار همخوانی ندارد؛ بطوریکه عرضه کمتر از تقاضاست!

رئیس انجمن صنفی قارچ کشور برآورد میزان تولید قارچ در سال آینده را حدود 220 هزارتن اعلام کرد. وی همچنین پیش‌بینی نمود که رشدی 10 درصدی خواهیم داشت. مصاحبه اخیر رئیس انجمن به شرح زیر میباشد.

مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: قیمت کنونی هرکیلوگرم قارچ دکمه‌ای سرمزرعه 70 تا 80 هزار تومان است. همچنین قارچ در خرده‌فروشی های سطح شهر با قیمتی در حدود 120 تا 130 هزار تومان عرضه میگردد.

به گفته وی، به دلیل عرضه قارچ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب در اواسط سال، صادرات دچار چالش شد که این موضوع منجر به برهم خوردن نظم بازار و افت قیمت قارچ شده است.

این مسئول بیان کرد که در حال حاضر جایگاه ثابتی در میزان عرضه و تقاضای قارچ در بازار نداریم. وی افزود: در شرایط کنونی عرضه و تقاضا قارچ در بازار همخوانی ندارد؛ بطوریکه عرضه کمتر از تقاضاست، از این رو امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا با توزیع مویرگی، این مشکل مرتفع شود.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور ادامه داد: برآورد میزان تولید قارچ، با رشد 5 الی 10 درصدی نسبت به سال گذشته، بالاتر از 220 هزار تن میباشد.

او گفت: با تولید و توزیع مویرگی، پیش‌بینی میشود که سرانه مصرف قارچ کشور به بالای 3.5 کیلوگرم در سال برسد. برای تحقق این هدف باید میزان تولید قارچ به بالای 300 هزار تن در سال برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان – تحلیل بازار

 

تمامی اخبار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا