دانستنی‌ها درباره قارچ

برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان

این صنعت نیز مانند باقی صنایع بزرگ، برترین‌هایی را در عرصه‌ی خود دارد

در این مقاله از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد

یکی از پربازده‌ترین صنایع نوظهوری که به عرصه‌ی تجارت جهانی راه یافته است و در مدت زمان کوتاهی توانسته به دلیل مزایای کشت قارچ های خوراکی فراوانش، قسمت بزرگی از بازار صنایع کشورهای بزرگ را به خود اختصاص بدهد، صنعت بزرگ تولید و پرورش قارچ خوراکی است.

این صنعت نیز مانند باقی صنایع بزرگ، برترین‌هایی را در عرصه‌ی خود دارد، که بیشترین تولید و عرضه را برای بازار جهانی به ارمغان می‌آورند.
از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در جهان می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

۱- چین: با ۷/۷۹۷/۹۲۹ تن تولید سالانه در رتبه‌ اول قرار دارد. میزان مصرف سرانه قارچ در این کشور به ازای هر نفر حدود 5/594 کیلو گرم است.

۲- ایتالیا: این کشور با تولید ۶۸۳/۶۲۰ هزار تن تولید سالانه در رتبه‌ دوم قرار دارد و مصرف سرانه به ازای هر نفر  11/311کیلوگرم  است.

۳- ایالات‌متحده آمریکا: کشور آمریکا با  تولید ۴۱۹/۶۳۰ هزار تن  قارچ خوراکی در رتبه‌ سوم قرار دارد میزان مصرف سرانه به ازای هر نفر 1/28کیلوگرم است.

۴-هلند: این کشور با تولید سالانه‌ ۳۰۰/۰۰۰ هزار تن قارچ خوراکی در رتبه‌ی چهارم قرار دارد که میزان مصرف سرانه بازای هر نفر 17/39 کیلوگرم است.

۵- لهستان: این کشور با تولید سالیانه ۲۶۰/۱۴۰ هزار تن قارچ خوراکی در مرتبه‌ی پنجم قرار دارد مصرف سرانه بازای هر نفر 6/76 کیلو گرم اعلام شده است.

۶- اسپانیا: این کشور در جایگاه ششم پرورش قارچ جهان سالانه 197/010 تن محصول  تولید می‌کند .مصرف سرانه در این کشور 4/22کیلوگرم است.

۷-ایران: ایران جایگاه هفتم تولید قارچ خوراکی  جهان را  با تولید 150/063 هزار تن به خود اختصاص داده است،مصرف سرانه در این کشور 1/835 کیلوگرم است.

۸- کانادا: جایگاه هشتم جهان متعلق به کانادا با تولید سالانه ۱۳۳/۹۳۵ هزار تن  است. مصرف سرانه به ازای هر نفر در این کشور ۳/۵۹۹ کیلوگرم اعلام شده است.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا