حرف ما در صنعت قارچ

جای خالی بارانداز عرضه قارچ خوراکی درون صنفی در کشور

خلاء پایانه فروش قارچ خوراکی در کشور بازار فروش قارچ را تحت تأثیر قرار داده است

جای خالی بارانداز عرضه قارچ خوراکی در کشور، شاید کسی باور نکند که پس از این همه سال، هنوز صنعت قارچ جایی از خود برای عرضه محصول ندارد! و به طور مظلومانه‌ای اعضای این صنف در تهران، بار خود را در گوشه‌ یکی از زمینهای فرودگاه مهرآباد با پرداخت هزینه کلان اجاره ماهانه 500 میلیون تومان، در قالب بورس قارچ مهرآباد به دست متقاضیان می‌رساند.

در سالهای گذشته، چندین بار سندیکاهای مختلف تصمیم برای حل جای خالی یک بارانداز برای عرضه قارچ خوراکی گرفتند. اما در نهایت با مسئولان انجمن پرورش قارچ خوراکی به نتیجه نرسیدند. با گذر زمان و افزایش قیمت زمین، هر سال هم بر دشواری خرید زمین مورد نیاز، و هم بر مبلغ اجاره، افزوده شده است.

هم اکنون اجاره زمینی که صنف قارچ با نامه‌نگاری و مکاتبات بسیار در فرودگاه مهرآباد به دست آورده، بالغ بر 500 میلیون تومان است و علاوه بر آن بابت ورود و خروج هر ماشین هم مبلغ 20000 تومان دریافت می‌گردد، و با توجه به تردد روزانه بالای 500 ماشین، صنف قارچ ماهانه در حدود یک میلیارد تومان برای محل استقرار موقت خود پرداخت می‌کند!

جای خالی یک بارانداز برای عرضه قارچ خوراکی
جای خالی بارانداز عرضه قارچ خوراکی

هر ذهن پردازشگری می‌داند که با خرید یک ملک به صورت تعاونی، علاوه بر این که همه اعضا از داشتن یک محل مناسب بهره‌مند خواهند شد؛ ارزش افزوده ملک هم برای آنها سودآور خواهد بود. محقق شدن این امر به رای‌زنی و همت انجمن صنفی پرورش قارچ خوراکی ایران بستگی دارد که با کمک از وزارت جهاد کشاورزی و یا سایر ارگانهای ذی‌ربط، مکان مناسبی را به صورت سهام برای این صنف در نظر گرفته، خریداری نماید.

با سهام‌دار شدن اعضا، همگی در سود زمین سهیم خواهند بود و علاوه بر آن از پرداخت اجاره سنگین ماهانه که هر سال هم بیشتر میشود رها میگردند. همچنین اضطراب ناشی از عدم تمدید اجاره که مکرر این سالها به گوش رسیده و اخطارهایی که مهرآباد جای فروش قارچ نیست و سازمان همسوتری باید در اینجا مستقر شود، نیز از بین خواهد رفت.

جای خالی بارانداز عرضه قارچ خوراکی
جای خالی بارانداز عرضه قارچ خوراکی

هر عقل سلیمی حکم می‌کند که باید هر چه سریعتر به فکر خرید یک جای مناسب برای بورس قارچ بود. حتی می‌توان از اعضای پخش و توزیع قارچ کمک گرفت. با دریافت 100 الی 200 میلیون توسط هر کدام از آنها به عنوان پیش پرداخت از هر یک از آنها میتوان یک زمین را با وام خرید و اعضا مکلف به پرداخت اقساط به صورت ماهانه باشند. با توجه به حمایت دولت از سندیکاهای مختلف، عملیاتی کردن این طرح فقط کمی همت و درایت می‌طلبد.

امیدواریم هر چه سریعتر مسئولان انجمنهای درون صنفی قارچ با اقدامی شایسته، بورس قارچ را از این خانه به دوشی نجات دهند و فضایی درخور برای آنها مهیا نمایند. راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا