قارچ های خوراکی

آشنایی با قارچ آگاریکوس آگوستوس، قارچ باشکوفه

برای آشنایی با قارچ وحشی خوراکی قارچ باشکوفه (Prince Mushroom) با ما همراه باشید.

آرایه شناسی

  • بخش:Basidiomycota
  • دسته: Agaricomycetes
  • رده: Agaricales
  • تیره: Agaricaceae
  • جنس: Agaricus
  • گونه: A. augustus
  • نام علمی: Agaricus augustus

مشخصات ظاهری قارچ باشکوفه:

این قارچ دارای کلاهک نیمه کروی (در طول دور اولیه فلاش‌های تکمه‌ای) و سپس به‌صورت محدب و درنهایت به حالت مستوی یا مسطح، به قطر تا 22 سانتی‌متر درمی‌آید. سطح با پوسته بیرونی کلاهک خشک بوده و به‌صورت متراکم پوشیده از پوسته‌های قهوه‌ای رنگ در زمین‌های از رنگ سفید تا زرد است.

گوشت قارچ ضخیم، سفت و سفیدرنگ بوده، ممکن است پس از اسلایس و یا برش و یا خرد کردن به رنگ زرد درآید.

تیغک‌ها متراکم، و در ابتدا رنگ زرد کم‌رنگ، سپس به رنگ صورتی و در حالت بلوغ به رنگ قهوه‌ای تیره درمی‌آید. تیغک‌ها آزاد بوده و به ساقه‌ها متصل نیستند.

قارچ‌های نارس حاوی یک پرده نازک و ظریف و سفیدرنگ با زگیل‌های تیره‌تر هستند که از ساقه تا پیرامون کلاهک گسترش‌یافته است. ساقه چماقی یا پیازی شکل به طول تا ۲۰ سانتی‌متر و ضخامت 4 سانتی‌متر سفید تا زرد و نرم است.

قسمت تحتانی ساقه پوشیده از پوسته‌های ریز متعدد است. گوشت آن ضخیم، سفت و گاهی حاوی یک بخش مجوف است. قسمت تحتانی ساقه عمیقاً درمدیوم توسعه‌ یافته است. اسپورپرینت شکلاتی قهوه‌ای رنگ است.

فصل رویش: این قارچ در اواخر تابستان است.

محل رویش قارچ باشکوفه:

این قارچ دارای حالت ساپروترویک (Saprotrophic) و خاکزی بوده، مواد غذایی موردنیاز خود را از مواد ارگانیک پوسیده کسب می‌نماید، و عمدتاً در روی خاک‌های غنی از هوموس چوب و ضایعات درختان خزان شونده و همیشه‌ سبز پدیدار می‌شود. این قارچ در سراسر اروپا، آمریکای شمالی، آفریقای شمالی و آسیا می‌روید.

کیفیت این قارچ: دارای عطر تند آنیسون یا بادیان رومی و یا بادام است که می‌تواند مربوط به حضور بنزآلدئید الکل باشد. طعم خاصی از آن مشهود نیست این قارچ یکی از گونه‌های خوراکی عالی و به سایر خوب جنس آگارکوس به شمار می‌رود.

با قارچ های خوراکی در هاگ آشنا شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا