اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

قارچ در فضا؟؟!!

ناسا در تلاش است با کمک دانشمندان حوزه قارچ شناسی، پروژه‌ای را برای کشت قارچ در فضا

به نقل از سانتیفیک امریکن؛ فهرست قارچ شناسانی که نام آن‌ها فراتر از حوزه قارچ شناسی رفته، کم است و در راس آن‌ها ناک پل استامتس قرار دارد. استامتس در طی چند دهه گذشته مشارکت‌های بی شماری در زمینه قارچ شناسی داشته است. او اکنون دست به مطالعات جدیدی زده تا راه‌های تازه‌ای را کشف کند که بشر بتواند از قارچ در ماموریت‌های فضایی استفاده کند.

پروژه کشت قارچ در سیاره‌های دیگر

در یک پروژه جدید نجوم شناسی که به کمک ناسا راه اندازی شده و استامتس بهمراه تیم‌های تحقیقاتی مختلف در حال مطالعه این موضوع هستند که چگونه می‌توان از قارچ‌ها برای ایجاد زیستگاه‌های فرازمینی استفاده کرد.
این اولین بار نیست که شغل استامتس با علم فضا در هم آمیخته شده است. او همچنین به تازگی افتخاری را دریافت کرده که بسیاری از محققان آن را شبیه به جایزه نوبل می‌دانند.

استامتس در توضیح زیر شاخه جدید نجوم می گوید: ” آسترومیکولوژی یکی از زیرمجموعه‌های اختربیولوژی است بنابراین علم نجوم را می‌توان مطالعه موجودات بیولوژیکی بیگانه نیز عنوان کرد. ما وقتی درباره زیست شناسی جهان صحبت می‌کنیم، قارچ‌ها هم جزئی از این جهان هستند و زیر شاخه جدید علم نجوم به مطالعه بیولوژی قارچ‌ها در سراسر جهان می پردازد. او می گوید: “من فکر می‌کنم روزی بتوانیم قارچ‌ها را در سیارات دیگر نیز مطالعه کنیم. ”

وی توضیح میدهد:” ترکیب و تجزیه شدن قارچ‌ها با گیاهان و بقایای انسانی باعث ایجاد خاک‌های غنی از مواد معدنی می‌شود که می‌توان از آن برای تولید قارچ استفاده کرد که همین قارچ می‌تواند غذای مورد نیاز فضانوردان را تامین کند.
پرورش و برداشت یک دانه در فضا بسیار راحت‌تر از فرستادن یک تن غذا به خارج از جو زمین است و بسیار بهتر است که غذا‌ها به صورت طبیعی تولید شوند تا اینکه از زمین و توسط موشک‌ها به فضا بروند. ”
در مرحله اول، استامتس از بین ۷۰۰ گونه قارچ، قارچ صدفی را برای این ماموریت پیشنهاد داده و در مرحله دوم هم در خصوص موثرترین روش استفاده از این قارچ می گوید:” جهان سرشار از هیدروکربن‌ها است و کاری که قارچ‌های صدفی انجام می‌دهند تجزیه هیدروکربن‌ها است تا آن‌ها را به کربوهیدرات‌های قارچی و قند‌ها تبدیل کنند؛ بنابراین استفاده از هیدروکربن‌ها به عنوان ماده اصلی و اولیه تولید قارچ صدفی بسیار منطقی است. “

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا