قارچ‌ های دارویی

قارچ پل استامتس: یک گونه جدید از مجیک ماشروم

یک گونه جدید از مجیک ماشروم توسط پل استامتس، در جنگلهای ابری اکوادور کشف شد که به نام خود وی قارچ پل استامتس نام گذاری شده است. او مدت‌ها قبل از اینکه سریال تلویزیونی موفق  «The Last Of Us» دنیای خارق‌العاده قارچ‌ها در بین مردم محبوب شود،  الهام‌بخش یک نسل کامل از قارچ‌شناسان عاشق این دنیای عجیب و سحرانگیز بود.

پل استامتس کیست؟

پل استامتس، دو گونه جدید از قارچ‌های روان‌گردان را در اواسط دهه نود کشف کرد و بخش زیادی از زندگی خود را وقف مطالعه آنها کرده است. او اولین کتاب از شش کتاب او در مورد قارچ را در سال 1978 منتشر کرده و توانسته با 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید برای استارت آپ خود MycoMedica ، سلطان بلامنازع قارچ جادویی با ثبت اختراع جدید مهم در مورد سیلوسایبین، باشد.

اشتیاق او به قارچ‌ها باعث شد تا در سری قارچهای خارق‌العاده ( Fantastic Fungi) نتفلیکس بازی کند و نام او در مجموعه پیشتازان فضا: کشف (Star Trek: Discovery) بر شخصیتی به نام ستوان استامتس گذاشته شود.

قارچ پل استامتس

قارچ جادویی چه ارزشی دارند؟

پل معتقد است ارزش داروی قارچ بسیار زیادتر از چیزی هست که می‌دانیم؛ تنها پنی‌سیلین که برای اولین بار از قارچ پنی‌سیلیوم به دست آمد، از زمان کشف خود تا کنون جان حدود 200 میلیون نفر را نجات داده است. او درباره حق اختراع جدیدش گفت می‌خواهد به بررسی این موضوع بپردازد که چگونه ترکیبات منحصر به فرد سیلوسایبین می‌تواند سلامت روان و نوروژنز را بهبود بخشد.

درباره قارچ جادویی و انواع آن در مقالات مجیک ماشروم و همه انواع مجیک ماشروم بیشتر بخوانید

به اعتقاد وی سیلوسایبین می‌تواند برای درمان افسردگی شدید، و بهبود خلق و خو و سلامت روان موثر واقع شود. کاری که وی مد نظر دارد بررسی کتامین، DMT، LSD و MDMA علاوه بر سیلوسایبین از نظر خواص درمانی است.

به نظر می‌رسد تا کنون کمتر از 10 درصد از همه گونه‌های قارچی روی زمین شناسایی شده‌اند و احتمالا ترکیبات دست‌نخورده زیادی وجود دارند که می‌توانند برای ما در همه جا مفید باشند، از مصالح ساختمانی گرفته تا کاتالیزورهای تولید زیستی و تولید داروهای روانگردان جدید!

قارچ پل استامتس چیست؟

این قارچ در در ذخیره‌گاه زیستی لوس سدروس اکوادور  کشف شده و گونه‌ای کوچک و منفرد با کلاهی نوک تیز و قهوه‌ای تیره در بالای ساقه‌ای به اندازه چوب کبریت است که تا کنون تنها دو بار مشاهده شده است. اولین بار توسط برین دنتینگر در سال 2011 در مجله انتشار الکترونیکی Index Fungorum منتشر شده و دومین بار نیز توسط پل استامتس کشف و ثبت گردیده است.

قارچ پل استامتس

هم اکنون این قارچ به نام پل استامتس به خاطر تلاشهایش در عرصه شناخت قارچها انجام شده است. پل می‌گوید: «من عمیقاً از این شناخت مفتخر و هیجان زده هستم که در یک سفر میدانی برای دیدن این گونه در زیستگاه طبیعی آن می‌روم.  این نوع شناخته شدن بزرگترین افتخاری است که یک قارچ شناس می‌تواند دریافت کند. به علاوه با این نامگذاری، من مسئولیت جدی برای محافظت بیشتر از تنوع قارچ‌ها در تمام اشکال شگفت‌انگیزشان احساس می‌کنم. آنها واقعاً فوق العاده هستند!»

این برای همه علاقه‌مندان به قارچ جادویی که در ایالت واشنگتن برای آزادسازی مجیک ماشروم تلاش کردند، خبر بسیار موفقیت‌آمیزی است. پل استامتس پس از دو سال و نیم فرآیند سختگیرانه برای دریافت مجوز DEA در این ایالت برای انجام کار تحلیلی، یک حق ثبت اختراع مهم برای بررسی خواص دارویی سیلوسایبین، به دست آورد.

قارچ پل استامتس

با قارچ های دارویی در هاگ آشنا شوید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا