دانستنی‌ها درباره قارچ

آدامس قارچ جایگزین گیاهی سالم و خوشمزه

آدامس قارچی یک مکمل غذایی جویدنی بر پایه پکتین گیاهی و سرشار از ویتامین است

در حالی که بسیاری از پزشکان استفاده از آدامس را برای معده و دندانها مضر می‌دانند، ابداع آدامس قارچ مژده امیدبخشی برای طرفداران و معتادان به مصرف قارچ در جهان است. امروزه انواع متنوعی از این نوع آدامس گیاهی با فواید بسیار زیاد برای سلامتی در بازار وجود دارد که شما را با آن آشنا می‌کنیم.

آدامس قارچ چیست؟

این آدامس گیاهی یک مکمل گیاهی ساخته شده از عصاره انواع قارچها همراه با افزودنیهای ارگانیک است. بیشتر این آدامسها را با طعم‌های میوه‌ای مانند تمشک، موز یا توت فرنگی به بازار ارائه می‌کنند تا برای مصرف‌کنندگان خوش‌طعم‌تر باشد.

آدامس قارچی در حقیقت یک مکمل غذایی جویدنی بر پایه پکتین گیاهی و سرشار از ویتامین و فاقد گلوتن است. سازگاری آن با محیط زیست، و خواص فراوان آن، این قارچها را برای استفاده کودک و بزرگ مفید و محبوب کرده است.

آدامسهای قارچ چگونه تولید می‌شوند؟

برای تهیه این آدامس از عصاره قارچ استفاده می‌شود، که از انواع قارچهای کاربردی به دست می‌آید. آدامسهای امروزی را اکثرا از بدنه میوه قارچهای مختلف تولید می‌کنند، و برای این کار از روش استخراج دوگانه استفاده می‌شود. به این منظور ابتدا ترکیبات قارچ را با استفاده از الکل و سپس آب از آن خارج میکنند، سپس الکل و آب تبخیر می‌شوند و ترکیبات عملکردی قوی آن که باقی مانده‌اند، در یک پکیج صمغی گنجانده می‌شوند.

البته آدامسهای قارچ میسلیومی نیز وجود دارند که بسیار سریعتر تولید می‌شوند، اما از خواص کمتری نسبت به آدامسهایی که از بدنه قارچ تولید می‌شود، برخوردارند.  پس از استخراج عصاره قارچ، آن را با پکتین و افزودنیهای میوه‌ای گیاهی ترکیب می‌کنند تا به یک حالت آدامسی تبدیل شوند.

آدامس قارچ

فواید آدامس قارچی چیست؟

از آنجا که هیچ ماده شیمیایی در این نوع آدامسها استفاده نشده، خواص بسیاری برای معده و سلامت بدن دارند. رایجترین فواید آنها بر اساس نوع قارچی که استفاده می‌شود را در اینحا فهرست کرده‌ایم:

  • بهبود تمرکز ذهنی 

از آنجا که از قارچها به عنوان غذای مغز نام می‌برند، این آدامسها میتوانند به تقویت مغز کمک کنند. مهمترین کاری که می‌کنند، گردش خون در مغز است و  اغلب آدامسهای قارچ یال شیر در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

  • افزایش سطح انرژی و سرزندگی

بسیاری از ریزمغذی‌های موجود در قارچ، پتانسیل افزایش سطح انرژی سالم را دارند، که احتمالا به خاطر وجود ترکیباتی مانند کوردیسپین و آدنوزین در آنهاست که نقش مهمی در تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) بازی می‌کنند که باعث تولید انرژی در سطح سلولی می‌شود.

  • افزایش آداپتوژن

قارچ ها کمک می‌کنند که در دراز مدت بدن بتواند خود را به راحتی با شرایط مختلف سازگار کند و از استرس و نگرانی عصبی می‌کاهند. قارچهای دم بوقلمون، ریشی، یال شیر جزو معروفترین قارچهای موثر در این زمینه هستند. به این ترتیب آدامس قارچ با آرامش بخشی به ما می‌تواند اثر بسیار خوبی بر بهبود روابط زندگی و کاری، داشته باشد.

  • پشتیبانی از سیستم ایمنی

بیشتر قارچ‌ها حاوی 1.3 تا 1.6 بتاگلوکان هستند که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند که نقش حیاتی در عملکرد سلولی و گردش سلولی ایفا می‌کند. به این ترتیب جویدن آدامس قارچ می‌تواند به پشتیبانی از سیستم ایمنی کمک کند.

آدامس قارچ

چه نوع آدامس قارچی برای ما بهتر است؟

وقتی نوبت به انتخاب آدامس قارچی می‌رسد، انتخاب کار سختی خواهد بود. هر کدام از این آدامسهای گیاهی کارکردهای متنوع و متفاوتی دارند که بهتر است قبل از خرید به آنها توجه کنیم:

  • آدامس قارچ ریشی: قارچ گانودرما یا ریشی، یکی از آدامسهای مفید برای افزایش طول عمر و بهبود سیستم ایمنی  است. به علاوه میتواند باعث آرامش کلی و افزایش سرعت عمل بدن در برابر تغییرات محیطی و تغییرات فصلی شود.
  • آدامس قارچ کوردیپس: این آدامس اغلب برای متعادل کردن طعم آدامس ریشی به آن اضافه می‌شود ولی نقش آن بیشتر از یک مکمل است، این آدامس شما را در برابر استرس و اضطراب مقاوم می‌کند و آرامش ذهنی را به شما هدیه می‌دهد.
  • آدامس قارچی چاگا: اگر می‌خواهید که سیستم ایمنی سالمی داشته باشید، این آدامس گیاهی را استفاده کنید.
  • آدامس قارچ یال شیر: بهبود فعالیتهای روده، همراه با افزایش تمرکز و کمک به بهبود خلق و خوی مثبت شما، هدیه این ادامس به شما خواهد بود.
  • آدامس قارچ دم بوقلمون: سلامت سیستم گوارش خود را همراه با موجی از ویتامین و پروتئین، با جویدن این ادامس گیاهی تامین کنید.
  • آدامس قارچی میتاکه: این آدامس را برای دریافت انرژی بجوید و شادی و نشاط را برای تک تک سلول‌های خود به ارمغان بیاورید.
  • آدامس قارچ شیتاکه: اگر می‌خواهید از یک طعم دلپذیر همراه با منبع فراوان از ویتامینهای متعدد بهره‌مند شوید، این آدامس را فراموش نکنید.

آدامس قارچ

روزانه به مصرف چند عدد آدامس قارچی نیاز داریم؟

این آدامسها در نقش مکملهای غذایی ظاهر می‌شوند بنابراین میزان مصرف آنها بسته به ترکیب، قدرت و نیازهای فردی شما متفاوت هستند. بهتر است از روزانه یک عدد شروع کنید و بر اساس پاسخ بدنی خود به آنها مصرف را افزایش دهید.

 

چه زمانی برای مصرف آدامسهای قارچی مناسب است؟

مطمئنا آدامسهای قارچی انرژی زا مثل میتاکه برای قبل از خواب مناسب نیستند، و بهتر است در ساعتهای نزدیک به خواب از آدامس قارچ ریشی یا کورئیپس استفاده شود. در زمانهای بعد از صرف غذا، مخصوصا غذاهای چرب و سنگین، آدم قارچ دم بوقلمون گزینه بهتری است. اگر هم در یک مهمانی شبانه هستید و یا با دوستان خود به گردش رفته‌اید قارچ میتاکه را به شما توصیه می‌کنیم. به هر حال هر آدامسی را بسته به کارکرد آن باید در زمان مناسب استفاده کرد.

آدامس قارچ

چه نکاتی را در هنگام خرید باید رعایت کنیم؟ 

متأسفانه، همه شرکت‌های مکمل قارچ از کیفیت و توجه یکسانی در تولید محصولات خود استفاده نمی‌کنند. بنابراین در هنگام خرید آدامسهای قارچ، مهم است که به وجود نکات زیر توجه کنید:

            • دارا بودن گواهی ارگانیک
            • درج نوع قارچ یا میسلیوم استفاده شده
            • تست آزمایشگاهی شخص ثالث
            • درج وگان و بدون گلوتن بودن آدامس

           

          دانستی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا