تکنولوژی در صنعت قارچ

آشنایی با خط بسته‌ بندی قارچ (پر شدن ظروف)

بررسی اهمیت بسته بندی قارچ ها جهت حفظ ماندگاری آن

خط بسته‌بندی قارچ ( پر شدن ظروف) را در کلیپ زیر تماشا کنید.

 

قارچ ها از جمله مواد غذایی مفیدی هستند که عمر کمی دارند و بعد از برداشت کیفیت خود را از دست می دهند. به عنوان مثال ممکن است شمااین گیاه پرخاصیت را برداشت کنید ولی بعد از چند ساعت متوجه شوید که کیفیت اولیه را ندارند و پره های داخل آن بازشده است.

مشکلی بزرگی که پرورش دهندگان قارچ خوراکی همیشه با آن روبرو هستند خرابی و فاسد شدن آن است. به این دلیل چنین می شود که حدود 90 درصد بافت قارچ از آب تشکیل یافته پس به محض ضربه خوردن و یا قرار گرفتن در برابر حرارت کیفیت اولیه خود را نخواهد داشت.

یکی از مراحلی که می تواند منجر به حفظ کیفیت قارچ شود بسته بندی آن و کنترل مداوم دی اکسید کربن و اکسیژن بسته ها است. در اصطلاح قارچ ها داخل بسته بندی با اتمسفری قرار می گیرند که تغییر یافته است یعنی میزان دی اکسید کربن و اکسیژن آن به حداقل رسیده باشد. به این ترتیب رشد قارچ ها کنترل می شود و به حداقل می رسد.

بهترین غلظت برای اکسیژن 9 درصد و برای دی اکسید کربن 25 درصد است اینگونه طعم و مزه قارچ نیز تغییری نخواهد داشت.

خط بسته‌بندی قارچ نقش مهمی در حفظ تازگی قارچ دارد.قارچ‌ها باوجود ارزش غذایی بسیار بالایی که دارند، یک محصول فسادپذیر به‌حساب می‌آیند و باید در حداقل زمان بسته‌بندی شوند، به‌طوری‌که پیشنهاد می‌شود برداشت کنندگان قارچ بلافاصله پس از برداشت، قارچ‌ها را درون بسته‌ها قرار می دهند تا از تغییر رنگ این محصول جلوگیری شود.

برای مشاهده مطالب و فیلم های بیشتر در این زمینه  هاگ و بخش تکنولوژی در صنعت قارچ را دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا