غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک قارچ و مرغ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک قارچ و مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ هاگ ، اینبار به سراغ دستور پخت یک خوراک جذاب و لذیذ، یعنی خوراک قارچ و مرغ رفته ایم. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم خوراک قارچ و مرغ:

قارچ: هفتصد و پنجاه  گرم

سینه مرغ: پانصد گرم

آب: دو  پیمانه

سس مایونز یا خامه‌ترش: نصف پیمانه

پیاز: یک عدد   آموزش آشپزی با قارچ هاگ

آرد: دو قاشق غذاخوری

کره: دو قاشق سوپ خوری

شوید تازه: به مقدار دل خواه

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

آموزش آشپزی خوراک قارچ و مرغ

برای تهیه خوراک قارچ و مرغ ابتدا تابه را روی اجاق قرار دهید و زیر شعله را روشن کنید. کره را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا آب شود سپس پیاز را پوست گرفته و  نگینی خرد کنید بعد داخل تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود و سینه مرغ را به صورت مربع خرد کرده، به مواد تابه اضافه کرده و تفت دهید تا رنگش تغییر کند و احساس کنید پوست روی آن با تفت پخته است. قارچ ها را نیز خرد کرده داخل تابه ریخته تا آب آن تبخیر شود و با تفت دادن مقداری سرخ شود.

سپس در کاسه ای خامه ترش یا سس مایونز را به همراه آرد هم بزنید و داخل تابه بریزید سپس آب و نمک، فلفل را هم اضافه کنید و زیر شعله اجاق را کم کنید تا خوراک قارچ و مرغ  به تدریج پخته شود در مدت زمان سی دقیقه، و هنگامی که به غلظت مورد نظرتان برسد، شوید خرد شده از قبل را داخل تابه بریزید. (به این نکته توجه کنید که خوراک قارچ و مرغ هنگامی که سرد بشود غلیظ تر میشود.) و غذا را گرم نوش جان کنید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این خوراک خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

همراه هاگ باشید و بخش غذای ایرانی با قارچ را دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا