آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : چیکن استراگانف

آشپزی با قارچ : دستور پخت چیکن استراگانف

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی جذاب طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم چیکن استراگانف است. این غذا اصالتا یک غذای روسی است که با گوشت نیز طبخ می شود که به آن بیف ایتراگانف می گویند. در ادامه با طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

سینه مرغ: ۱ عدد
قارچ: ۴ الی ۵ عدد
پیاز: ۲ عدد متوسط
آرد: ۱ قاشق سوپ‌خوری
سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
چیپس خلالی: ۱ بسته
روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

سینه مرغ را صورت خلال‌های باریک خورد کنید. پیاز را خلالی خورد کرده و سرخ‌کنید. زمانی که پیازها طلایی شد، مرغ را به آن اضافه کنید و تفت دهید. به تفت دادن مرغ ادامه دهید تا اینکه آب مرغ کاملاً تبخیر شود. سپس یک لیوان آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کاملاً بپزد. قارچ‌ها را ورقه‌ای خورد کنید، در یک تابه همراه با مقدار خیلی کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

توجه داشته باشید که برای این کار از ظروف تفلون استفاده نکنید، زیرا برای گرفتن آب قارچ نباید به آن روغن اضافه کنید و این ظروف اگر بدون روغن در معرض حرارت قرار بگیرند، آسیب می‌بینند. زمانی که آب مرغ تمام شد، قارچ را به آن اضافه کنید. سپس آرد، نمک و فلفل را اضافه نمایید. نصف لیوان آب به غذا اضافه کرده و دائما به هم بزنید که آرد گلوله نشود. در این مرحله دائما به هم زدن غذا از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر آرد گلوله شود، دیگر نمی‌توان آن را از هم باز کرد.

وقتی سس غلیظ شد، غذا آماده است. آن را در ظرفی بکشید و مقداری از چیپس خلالی را اطراف و روی آن بریزید. سپس سس مایونز را روی سطح غذا پخش‌کنید و مقداری چیپس خلالی یا سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز روی آن بریزید. چیکن استراگانف با سس مایونز آماده است و می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا