دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

اردوی قارچ ویژه بازدید مدارس و دانش آموزان

 درآمدزایی همراه با فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف قارچ

فصل پاییز، زمان بازگشایی مدارس و آغاز شور و نشاط در مدارس است. اکثر مدارس در این فصل حداقل یکی، دو اردوی علمی تفریحی برای دانش‌آموزان تدارک می‌بینند که در مقاطع پایین‌تر تحصیلی تعداد این اردوها بیشتر است و در بعضی از مناطق به ده اردو در فصل هم می‌رسد. این زمان بهترین فرصت برای بهره‌برداری و آشنایی اقشار مختلف مردم با قارچ، همراه با کسب درآمد قابل توجه است.

چطور اردوی قارچ‌گردی طراحی کنم؟

اردوهای بسیار متنوعی می‌توان برای دانش‌آموزان بر حسب نیاز و اهداف آموزشی مختلف طراحی کرد، که هر یک بازار خود را دارند و به خوبی می‌توانند توجه مدیران و برنامه‌ریزان مدارس را به خود جلب کنند.

اردوهای قارچ‌های بومی

با توجه به فصل پاییز و وفور قارچ‌های خودرو در بسیاری از نقاط ایران، طراحی یک تور طبیعت‌گردی ویژه مدارس می‌تواند آنان را در یک فضای آزاد با قارچ‌های خودرو و بومی منطقه آشنا نماید و ارزش این ثروت ملی ارزشمند را به دانش‌آموزان گوشزد کند. در برنامه‌های این تور قارچ گردی می‌توان فعالیت‌های جذاب و هدفمندی را گنجاند تا علاوه بر لذت، سطح آموزش و یادگیری این گردش تفریحی را افزایش داد، مانند:

  1. برنامه آشنایی با قارچ‌های بومی منطقه
  2. برگزاری مسابقه عکاسی یا نقاشی از قارچ‌ها
  3. آموزش قارچ کبابی در دل طبیعت همراه با آموزش نکات ایمنی و حفاظتی
  4. برگزاری فستیوال فواید قارچ در قالب تئاتر یا شعر
  5. ارائه بعضی از محصولات شرکت به عنوان هدیه
  6. فروش قارچ و محصولات جنبی آن
اردوی قارچ
تور قارچ

اردوهای بازدید از مزارع قارچ‌

علاوه بر این اردوهای طبیعت‌گردی می‌توان تورهای بازدید از کارخانه‌های قارچ را طراحی کرد. برای بسیاری از مدارس بازدید از کارخانه‌ها به منظور آشنایی نسل آینده با مشاغل ممکن و شناخت استعدادهای آنها ارزشمند است. به این ترتیب میتوان برنامه بازدید از مزرعه را با برنامه‌های متنوعی شامل موارد زیر برگزار نمود:

  1. بازدید از سالنهای مزرعه قارچ
  2. آشنایی با پروسه تولید و برداشت قارچ
  3. بازدید از سالن بسته بندی و آشنایی با اصول ارائه به بازار
  4. ارائه بسته های قارچ به بازدیدکنندگان به صورت هدیه
  5. ارائه بروشور شرکت به بازدیدکنندگان برای جذب مشتری
  6. ارائه گواهینامه بازدید از مزرعه
  7. فروش قارچ به مشتریان
تور قارچ
اردوی بازدید از مزارع پرورش قارچ

اردوهای ترکیبی

اگر مزارع قارچ در نزدیکی محل رشد قارچ‌های خود رو باشند می‌توان این تورهای گردشگری را ترکیب کرد و یک تور یک روزه کامل برگزار نمود. تورهای یک روزه خانوادگی در چند سال اخیر در مدارس طرفدار پیدا کرده‌اند و تحت عنوان روز مادر و دختر، روز پدر و پسر، یک روز با خانواده برگزار می‌شوند. در این اردوها می‌توان مسابقات آشپزی با قارچ، و نمایشگا‌ه‌های فروش محصولات را به خوبی و با استقبال بالا برگزار نمود.

اردوی قارچ
اردوی قارچ‌گردی برای بچه‌ها

چطور برای اردوهای قارچ‌گردی بازاریابی کنم؟

کافی است برنامه‌های خود را به صورت یک بروشور آماده کنید و به همراه کلیپ یا تیزری از معرفی اردوی قارچ خود، آن را برای مدیران یا معاون‌های آموزشی مدارس ارسال نمایید. برای این کار می‌توانید از سایت مدارس هم کمک بگیرید. بسیاری از مدارس در بخش تماس با ما، امکان ارسال تبلیغات را برای افرادی مثل شما فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این، می‌توانید فهرستی از مدارس خوب که برای اردوهای مدرسه هزینه می‌کنند را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید. مطمئن باشید که اکثر آنها به دنبال فرصتهای جدید و خاص برای معرفی به بچه‌ها هستند و از طرح اردوی قارچ شما استقبال می‌کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا