اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

به خدمت گرفتن نماتد ها در مبارزه بیولوژیک برای تولید محصول ارگانیک

یک شرکت آلمانی با تولید محصول ارگانیک و موثر که حاوی نماتد Steinernema feeliae است به جنگ و مبارزه بیولوژیک با لارو مگس و تولید محصول ارگانیک در صنعت قارچ پرداخته است.
نماتدها کرم های لوله ای هستند که دشمنان طبیعی لاروهای مگس Sciarid هستند. این محصول شامل پودر قابل حلی از نوعی جلبک طبیعی و تعداد قابل توجهی نماتد جوان است که می تواند به راحتی در آب حل شده و از طریق سیستم آبیاری مصرف شود.
پس از استفاده ، نماتدها از طریق دهان به بدن لارو وارد شده و باکتری همزیستی را در بدن لارم آزاد می کنند. باکتری ها در لارو مگس به سرعت تکثیر شده و طی چند ساعت آنها را از بین می برند. نماتدها از باکتری های تکثیر یافته تغذیه می کنند و تعداد زیادی در بدن لارو تکثیر میابند. طی 2 هفته نسل جدید نماتدها از لاشه لارو مرده بیرون آمده و به لارو بعدی حمله می کنند.
4 ویژگی مهم این محصول:
1- اثربخشی حداکثری: 80 درصد لاروهای موجود در کمپوست را می توان با استفاده از این محصول از بین برد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، کافی است آن را در آب حل کرده و در سیستم آبیاری وارد نمود.
2- سازگاری بالا: نماتدهای موجود در این محصول ، نماتدهای جوان هستندکه در این سن خاص می توان آنها را با بسیاری از مواد نظیر قارچ کش ها ترکیب کرد .
3- ارگانیک بودن: امتیاز این محصول 100% ارگانیک بودن است و از هیچ گونه افزودنی شیمیایی در این فرمولاسیون آن استفاده نشده و مطابق با الزامات محیط زیستی و ارگانیکی FiBL و OMRI است.
4- بدون پلاستیک : در این محصول از هیچ نوع میکرو پلاستیک استفاده نشده است. در عوض فرمول بر اساس پودری از نوعی جلبک یا دیاتومه طبیعی است و این مزیت را دارد که به راحتی در آب حل شده و سیستم آبیاری را مسدود نمی کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا