اخبار اقتصادی صنعت قارچ

افزایش 2 برابری تسهیلات تجهیزات کشاورزی

میزان تسهیلات پرداختی تجهیزات و ادوات کشاورزی در سال گذشته 5هزار میلیارد تومان بود

فرشید فرخ‌ نژاد مدیر عامل بانک کشاورزی، در حاشیه مراسم کاشت نهال به یاد شهیدان بانک کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود، گفت: میزان تسهیلات پرداختی تجهیزات و ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته 5 همت (هزار میلیارد تومان) بود که این رقم برای سال 1402 با افزایش 2 برابری، 10 همت تعیین شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر تخصیص منابع در چارچوب حفظ امنیت غذایی جامعه، یکی از تکالیف‌ ما کمک به منابع طبیعی و توسعه آن است که سعی ما این است تا در این راستا متناسب با امکانات و اعتباراتی و بودجه ای که در اختیار داریم وظایفمان را به بهترین شکل انجام می‌دهیم

وی با بیان این که سال گذشته 188 هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار به بخش‌های مختلف کشاورزی تخصیص داده شده است، افزود: این رقم در مقایسه با عدد سال قبل آن 70 درصد رشد داشته و امسال نیز متناسب با میزان وصولی‌ها و تجهیز منابع بانک، توزیع اعتبارات صورت می‌گیرد.

فرخ‌ نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 7.5 همت از سوی بانک مرکزی اجازه تسهیلات‌ دهی برای بانک کشاورزی صادر شده و تا پایان سال با افزایش منابع از محل‌هایی که اشاره شد، میزان پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد.

مدیر عامل بانک کشاورزی در ادامه میزان تسهیلات پرداختی بانک در حوزه تجهیز ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته را 5 هزار میلیارد تومان خواند و گفت: این رقم برای امسال با افزایش 2 برابری، 10 هزار میلیارد تومان تعیین شده که متناسب با ظرفیت‌های هر استان توزیع خواهد شد.

فرخ‌نژاد درباره حمایت از کشاورزان و دامداران همزمان با حذف ارز 4200 تومانی، تاکید کرد: در این زمینه سیاست حمایتی بانک کشاورزی در استمهال بازپرداخت تسهیلات پرداختی بود که دریافت اقساط با مهلت زمانی بیشتر صورت می‌گیرد، همچنین وصول مطالبات در بانک کشاورزی با ظرایف خاصی دنبال می‌شود چرا که باید شرایط جامعه هدف در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد، از این رو امسال برای فراهم‌سازی فرصت بیشتر به مشتریان رقم ۳ همت ابلاغ شده که این عدد بسیار کمتر از رقمی است که این بانک به مشتریان خود تسهیلات پرداخت کرده است.

فرشید فرخ‌نژاد افزود: این خدمات به مشتریانی تعلق می‌گیرد که حساب‌های بانکی خود را در یکی از شعب بانک کشاورزی متمرکز کرده‌اند، آن‌ها می‌توانند از سایر خدمات بانک مانند ضمانت نامه‌ها، خدمات ارزی و ظرفیت ضمانت بانک و اعتباربخشی به مشتریان در حوزه کشاورزی استفاده کنند تا نقش بهتری در افزایش تولید داشته باشیم.

به گفته وی، افراد می‌توانند در صورت داشتن پروانه فعالیت و شرایط عمومی گرفتن تسهیلات، وارد سامانه وزارت جهاد کشاورزی شده و ثبت نام کنند. افراد از طریق سامانه وزارت معرفی و پس از تشکیل پروند می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر عامل بانک کشاورزی، سود این تسهیلات را نرخ مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام کرد و گفت: سقف پرداخت تسهیلات نیز متناسب با فعالیت‌های مشتریان و نوع ادوات و تجهیزاتی که دریافت می‌کنند متغیر است.

منبع: سایت جهاد کشاورزی

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا