انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

ثبات قیمت قارچ تا پایان سال

وضعیت تولید قارچ در ماه رمضان

دبیر انجمن صنفی از ثبات قیمت قارچ تا پایان سال خبر داد و از وضعیت تولید قارچ در ماه رمضان سخن گفت.

نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: در حال حاضر روزانه 830 تا 850 تن قارچ در کشور توزیع میگردد و براین اساس مشکلی در توزیع نداریم. بنابراین با توجه به شرایط مساعد عرضه قارچ، پیش‌بینی می‌شود که شاهد ثبات قیمت قارچ تا پایان سال باشیم.

وی گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم قارچ دکمه‌ای سر مزرعه، 80 تا 95 هزار تومان است. ولی قارچ دکمه‌ای در مغازه‌های خرده‌فروشی شطح شهر، برحسب کیفیت و موقعیت فروشگاه، بین 105 تا 130 هزار تومان به مشتریان عرضه میگردد.

به گفته او، همه ساله مصرف قارچ در ماه مبارک رمضان، مقداری کاهش می‌یابد. براین اساس تولیدکنندگان قارچ این آگاهی را دارند و طبق تجربیات قبلی، تولید خود را در این ماه حدود 5 تا 10 درصد کاهش دهند.

این مسئول ادامه داد: برآورد‌های ما حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به 200 تا 210 هزار تن برسد. البته پیش‌بینی ابتدایی ما بیشتر بود (حدود 215 هزار تن)، ولی به علت گرمای بی‌سابقه تابستان امسال این امر محقق نشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سال آینده با صدور پروانه‌های جدید اخذ شده برای واحدهای پرورش قارچ، تولید سالیانه قارچ کشور 5 الی 10 درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آینده بازار قارچ گفت: با توجه به شرایط مساعد کنونی در حوزه تولید و عرضه قارچ خوراکی، تمام تلاشمان بر آن است تا به هدف ثبات قیمت قارچ تا پایان سال، برسیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تمامی اخبار مربوط به انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا