اخبار اقتصادی صنعت قارچ

حمایت از پرورش قارچ در ایلام در شرکت دانش‌بنیان

همکاری‌های جهاددانشگاهی و فنی وحرفه‌ای استان ایلام برای پرورش قارچ

حمایت از پرورش قارچ در ایلام، همکاری‌های جهاددانشگاهی و فنی وحرفه‌ای استان ایلام برای پرورش قارچ، به گزارش هاگ به نقل از ایسنا، در دیدار مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان، بر تلاش و هم‌فزایی برای افزایش مهارت‌آموزی خبر داد.

مهندس «حامد سلیمانی» مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در دیدار رئیس جهاددانشگاهی ایلام، اظهار کرد: هم‌افزایی برای بروز استعدادها و شکوفایی توانمندی‌ها رسالت اصلی مشترک تمام مراکز علمی و آموزشی است.
وی تربیت نیروی کار و اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا دل روستاها را کارکر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک شریک علمی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.
مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان ایلام با تاکید بر اینکه شعار امسال وظیفه همه‌ی دستگاه‌ها را جهت هم‌افزایی بیشتر کرده است، گفت: با تمام توان و فارغ از نام و برندهای اداری آماده همکاری با سایر دستگاه‌ها در این راستا هستیم.
سلیمانی آموزش سربازان، نیروهای نظامی و زندانیان را از دیگر فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد و گفت: المپیادهای شهرستانی برای شناسایی استعدادها در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
وی  حمایت از پرورش قارچ در ایلام و فعالیت این مجموعه در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و تصریح کرد: دو شرکت دانش‌بنیان در حال اجرای دو طرح پرورش ماهیان سردآبی و پرورش قارچ هستند که کار تا جاهای خوبی پیش رفته و به زودی جزئیات آنها اعلام خواهد شد.

افتتاح ۲ کارگاه دانش بنیان پرورش قارچ دکمه‌ای در ایلام

حامد سلیمانی گفت: هفته دولت در شهرستان‌های آبدانان و ایوان ۲ کارگاه شامل برق صنعتی و برق اتومکانیک افتتاح می‌شود تا جوانان در زمینه حرفه آموزی و اشتغال از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه زیربنای هرکدام از این طرح‌ها ۲۰۰ مترمربع است، افزود: برای این ۲ طرح چهار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آن‌ها هزینه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه دانش بنیان ورود کرده و ۲ کارگاه دانش بنیان شامل پرورش ماهی گرم آبی و پرورش قارچ دکمه‌ای افتتاح کرده ایم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال و توسعه اشاره و تاکید کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در ۱۴ شهرستان استان فعال است، ضمن اینکه در شهرستان‌های بدره و چوار که به تازگی اضافه شده اند بصورت سیار مشغول آموزش و حرفه آموزی هستیم.

سلیمانی یادآور شد: ۲۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فعال در استان وجود دارد که با ۲۸۸ تنوع حرفه‌ای در چهار زیرشاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند.

وی به مراجعه پنج هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش و مهارت آموزی اشاره و اضافه کرد: نسبت به سال گذشته در این زمینه جهش خوبی داشته ایم.

«سید غلامرضا حسینی» – عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد ایلام نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پژوهشی و فناورانه، آموزشی، فرهنگی و اشتغال، راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان، ایجاد خانه‌ی خلاق و نوآوری و راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دام ارائه کرد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا