دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

درمان جوش صورت، با قارچ!

مشکلات پوستی را با انواع محصولات قارچ محور درمان کنید

لازم نیست قارچ‌ها را فقط در خوراکی‌ها و انواع غذاهای متنوع مصرف کنیم تا بتوانیم از خواص فراوان شان بهره‌مند شویم. از آنها میشود به عنوان یک داروی پوستی فوق العاده به عنوان به‌سازی و تسکین‌دهنده پوستهای حساس استفاده کرد، هر چند که خواص آرام‌بخشی آن‌ها هنوز به درستی مورد توجه جوامع قرار نگرفته است.

به نقل از گاردین طب چینی قرن‌ها از قارچ‌ها در مراقبت از پوست استفاده کرده، اما در جوامع اروپایی در سال 2005 دکتر اندرو ویل، متخصص طب جایگزین تحصیل‌کرده در هاروارد، استفاده از قارچها را برای گروه مصرف‌کننده جهانی ابداع کرد. بیماریهای پوستی، آلرژی، جوش یا عدم تعادل هورمونی، مورد هدف این گونه قارچ ها هستند.

کدام قارچ‌ها برای درمان آکنه مناسبند؟

از بین هزاران گونه قارچ خوراکی و قارچ دارویی که در طبیعت وجود دارد، شش تا هشت گونه آن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، سازگاری و آبرسانی‌شان، برای مراقبتهای پوستی شناخته شده و بیشتر استفاده می‌شوند. در اینجا نگاهی به سلامتی و فواید پوستی برخی از آنها می‌اندازیم:

قارچ چاگا : این قارچ روسی و اروپای شمالی غنی از مواد معدنی است و به عنوان یک عامل ضد ویروسی و ضد باکتری قوی برای مبارزه با طیف گسترده‌ای از عفونت ها عمل می‌کند. چاگا دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می‌تواند از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت نماید و منجر به کاهش علائم پیری مانند چین و چروک شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله طب مکمل و جایگزینهای پزشکی نشان داد که  عصاره قارچ چاگا تولید ملانین را مهار می‌کند، و به این معنی کمک به روشن شدن پوست است.

قارچ شیتاکه: این نوع قارچ مدت‌هاست که توسط گیاه‌پزشکان برای کمک به حفظ سطح کلسترول سالم استفاده می‌شده و مطالعات متعدد نشان داده‌اند که این نوع قارچ برای کند کردن پیشرفت برخی سرطان‌ها مفید است. دکتر گروسمن متخصص پوست، متعقد است «قارچ شیتاکه، علاوه بر داشتن اسید کوجیک که یک روشن کننده معروف پوست است، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و سلنیوم نیز می‌باشد که می‌تواند تحریک و التهاب را کاهش دهد.»

قارچ ریشی (گانودرما):  این قارچ تلخ دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی است و می تواند مکمل مفیدی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. برخی از پزشکان حتی آن را به عنوان یک جزء ضروری برای یک رژیم موثر ضد پیری معرفی می کنند. قارچ ریشی علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان بالایی دارد، آبرسان خوبی نیز به شمار می‌رود.

قارچ دکمه‌ای: قارچ‌های سفید مملو از مواد مغذی مفید برای شما مانند ویتامین‌های B و پروتئین هستند که به طور کلی پوست و سلامتی را تقویت می‌کنند و با تولید آنتی ویروس و سایر پروتئین‌هایی مناسب برای ترمیم بافتهای بدن، برای بهبود بیماریهای پوستی بسیار مفید هستند. 

چند مدل محصول پوستی بر پایه قارچ وجود دارد؟ 

در ابتدا فقط از قارچ‌ها برای مزایای روشن‌کنندگی آنها استفاده می‌شد که شیتاکه به دلیل وجود کوجیک اسید، یک روشن‌کننده پوست معروف، بسیار بیش از بقیه به کار می‌رفت. اما به تدریج با آشکار شدن خواص آنتی‌اکسیدانی‌ قارچ‌ها، و کمک به کاهش تحریک و التهاب پوستی از انواع قارچها برای ساخت محصولات پوستی استفاده شد.

لوسیون‌ها:

از گسترده‌ترین محصولات پوستی که برای درمان جوش و آکنه بسیار استفاده می‌شود باید به انواع لوسیونها اشاره کرد که یکی از آنها لوسیون تسکین‌دهنده و ارتجاعی قارچ مگا است که بسیار سریع عمل می‌کند و به راحتی در پاکسازی روزانه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوسیون، از ترکیبی از عصاره قارچ ریشی با چاگای تخمیر شده و سایر قارچ ها برای رفع التهابات سریع پوست به علاوه مقداری اسید هیالورونیک و گلیسیرین برای اثری سریعتر و ایجاد محیطی هیدراته‌تر تشکیل شده و برای تمامی  سنین، جنسیت و انواع پوست، به بازار عرضه شده است.

سرم‌های بهبود آکنه:

ترکیبات قارچ موثر برای جوشهای صورت، به صورت سرمهای مختلف نیز در بازار وجود دارد. به عنوان نمونه، سرم تسکین قرمزی رن از عصاره قارچ سفید استفاده می‌کند تا اثرات خنک‌کنندگی فوری، صاف‌کنندگی موثر پوست و حجم‌دهندگی به نواحی مورد نظر داشته باشد. این محصول به خوبی لکه‌های قرمز رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و با سرعت نسبی خوبی آن را محو میکند. سرم صورت Q+A Zinc PCA  با استفاده از قارچ ریشی و شیتاکه و همچنین مقداری روی برای پوست‌های چرب، مستعد لک و مختلط طراحی شده که بسیار موثر عمل کرده است.

ژل‌های پاک کننده:

یکی از مهمترین عوامل تشدید آکنه، درست پاک نشدن پوست از آرایش و آلودگی‌هاست، و ژل‌های روزانه برای کنترل و جلوگیری از جوش بسیار ضروری هستند. در بعضی از مدل‌ها، ترکیبی از عصاره قارچهای مختلف همراه با اسید ماندلیک که از بادام به دست می‌آید، و اسید گلیکولیک و عصاره پوست درخت بید، علاوه بر پاک‌کنندگی، به آرامی لایه برداری هم می‌کند، تا تمام آثار آرایش را از بین برده، منافذ را کوچکتر نشان دهد.

تونرهای محافظ PH صورت:

تونرهای آبرسان را هر کسی که پوست حساسی دارد، می‌شناسد. تونرهای ترکیبی بر پایه قارچ، در بین انواع تونر بسیار معروفند و توانسته‌اند با ترکیب همراه اسید هیالورونیک و ترکیبی از پروبیوتیک و اسید گلیکولیک علاوه بر متعادل سازی PH به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست نیز کمک کنند.

ماسک صورت قارچی:

یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از پوست، قرار دادن ماسک صورت روی آن است. ماسکهای قارچی برای افرادی که قرمزی و سوزش را تجربه می‌کنند، انتخاب ایده‌آلی است. یک نوع از آن که با عصاره قارچ سفید موجود درست شده، با ترکیب با گل شاه بلوط اسبی، پوست آسیب دیده توسط رادیکال‌های آزاد را خیلی سریع ترمیم می‌کند.

پرایمر آرایش قارچی:

تقریبا همه کسانی که آرایش می‌کنند، پرایمر را به کار می‌برند. پرایمرهای بر پایه قارچ علاوه بر بهبود جوش و آکنه، به عنوان یک قابض طبیعی برای جلوگیری از چرب به نظر رسیدن پوست عمل می‌کند

 

این محصولات در بین طرفداران محیط زیست حامیان بسیاری پیدا کرده و گیاهخواران زیادی برای احترام به طبیعت به سوی آنها روی آورده اند. هرچند قیمت آنها کمی بالاتر از اجناس مشابه است اما ارزش آن را دارد که شما هم این محصولات را امتحان کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا