غذای ایرانی با قارچ

طرز تهیه کوفته قارچ و مرغ خانگی با فیلم آموزشی

این نوع کوفته با توجه به اینکه گوشت قرمز ندارد سالم تر است

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و پرطرفدار یعنی کوفته قارچ و مرغ خوشمزه رفته ایم. کوفته همان طور که از نامش پیداست غذاییست که در قدیم از گوشت کوبیده شده در هاون و باقی مواد له شده به علاوه برنج درست می شده است. این نوع کوفته با توجه به اینکه گوشت قرمز ندارد، سالم تر است. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه کوفته قارچ و مرغ خوشمزه همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کوفته قارچ و مرغ

  • مرغ : 500 گرم
  • قارچ : 200 گرم
  • سس مایونز : 1 قاشق غذاخوری
  • خردل : 1 قاشق چایخوری
  • روغن : 1 قاشق غذاخوری
  • سرکه : 1/2 قاشق چایخوری
  • جعفری خرد شده : 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی : 5 عدد
  • آبلیمو : 1 قاشق چایخوری
  • پیاز : 4 عدد
  • سیر : 4 حبه
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

کوفته قارچ و مرغ

طرز تهیه کوفته قارچ و مرغ به صورت مرحله به مرحله

مرحله اول پخت مرغ :

سينه مرغ را همراه با کمی نمک و فلفل سياه مزه‌دار کرده و آن را در قابلمه‌ی آب جوش بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به‌ مدت ۴۵ دقيقه بپزد. سپس آن را در آبکش بریزید و به‌ صورت ريز خرد کنید.

مرحله دوم پخت قارچ :

حبه های سیر و پیاز را ریز خرد کنید. آن را داخل مقداری روغن تفت دهید تا نرم و سبک شود. قارچ ها را به خوبی بشویید و ریز خرد کنید. قارچ خرد شده را به مخلوط پیاز و سیر سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ خشک شود. توجه داشته باشید که در این مرحله قارچ ها باید نرم بمانند و بیش از حد سرخ نشوند.

مرحله سوم تهیه مایه کوفته :

گوشت مرغ پخته شده را به صورت ریز خرد کنید و به همراه مخلوط قارچ و پیاز تفت داده شده ، سرکه ، آبلیمو ، سس مایونز ، سس خردل ، جعفری خرد شده ، ۱ قاشق روغن و نمک و فلفل را داخل میکسر بریزید و بزنید تا مایه کوفته یکدست شود.

علاوه بر این روش دیگری برای تهیه مایه کوفته وجود دارد که می توانید قارچ و مرغ را ۲ بار چرخ کنید و با مواد دیگر مخلوط نمایید.

مرحله چهارم پخت کوفته مرغ و قارچ :

از مایه کوفته تکه هایی به اندازه یک گردو بردارید و با دست به شکل گرد حالت دهید.

ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. کوفته ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ آن ها طلایی شود. سپس آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله پنجم تهیه سس کوفته :

برای درست کردن سس کوفته ابتدا 3 پیاز و 2 حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود. گوجه ها را پوست گرفته و ریز خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید و نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا سس شروع به جوشیدن کند.

مرحله ششم اضافه کردن سس به کوفته قارچ و مرغ :

بعد از اینکه سس به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و کوفته ها را به سس اضافه کنید. در قابلمه را نیمه باز بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود. شما می توانید کوفته ها را همراه با برنج ، نان و … سرو کنید. (در صورت تمایل میتوانید سس را جدا آماده کنید و بهمراه کوفته ها سرو نمایید).

برای اینکه بیشتر با طرز تهیه غذای ایرانی با قارچ آشنا بشید همیشه هاگ رو دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. متشکرم ازتون، این‌که مرحله به مرحله توضیح داده‌ بودین خیلی کمک کرد. اما ای‌کاش ویدئو هم کیفیت‌ تصویری بهتری می‌داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا